2017. november 22. szerda
Cecília napja

4 jó tanács, amivel sikeres lehet az őszi diétád

A nyári hónapok a legtöbbünknél nem múltak el nyom nélkül… a fagyik, lángosok, koktélok és rendszertelen étkezés bizony okoznak némi meglepetést, ha fel szeretnénk venni kedvenc farmerünket, ami még tavasszal tökéletesen állt rajtunk! Az ősz a fogyókúra szezonja!

10129.jpgHandl Tamara, a Turbó Diéta szakmai vezetője szerint ősszel a nők többsége komoly életmódváltásba kezd, rendszeresebben és tudatosabban étkezik, valamint odafigyel arra is, hogy a fogyókúra minél hatásosabb legyen!
Lássuk, mit tehetünk azért, hogy minél gyorsabban megszabaduljunk a plusz kilóktól!

Több saláta, több zöldség
A zöldségeket bármikor fogyaszthatjuk, és szinte bármennyit ehetünk is belőlük, hiszen tele vannak ásványi anyagokkal, szebbé teszik a bőrünket és jól kombinálva bizony remek éhségűzők is! Mely zöldségek a legjobbak diéta alatt? A saláta-, káposzta- és hagymafélék, magas víztartalma miatt az uborka, valamint a paradicsom. A legjobb zsírégetők a zeller, a cékla, spenót és a brokkoli!
A kukoricát és krumplit viszont jobb, ha kerülöd, ha látványos eredményt szeretnél.

 

További diéta-trendek

Rengetegféle diétára esküsznek különféle szakértők. Nincs aranyszabály, nem mind működik mindenkinél. Adunk néhány tippet és tanácsot, hogy könnyebb legyen átlátni, miféle módokon szabadulhat meg a pluszkilóktól, lehetőleg koplalás, szenvedés, vagy belebetegedés nélkül.

Cukordetox egy hónapos kúra

Paleo diétával éhezés nélkül

Mi az a ketogén étrend?

Étkezés a cirkadián-ritmus szerint

Régi és új fogyókúra trendek

Így fogyott le Szinetár Dóra és Bódiék

Kim Kardashian diétája

Hírességek abszurd fogyókúrái

Fogyókúra szakértők és álszakértők (5 rész!)

Fogyassz minőségi fehérjét! 

„A legtöbbször igaz a népességre, hogy jóval több szénhidrátot fogyasztunk, mint kellene. Ennek eredménye a gyors hízás. Hogy miért? A szénhidrát rendkívül gyorsan hasznosul, megdobja a vércukorszintet, de ismét gyorsan éhségérzetet generál. A másik leggyakoribb hiba a koplalás, ami miatt testünk nem a zsírt kezdi el bontani rólunk, hanem az izmokat, ami által igaz vékonyabbnak tűnünk (egy darabig), viszont lelassul az anyagcserénk, vagyis amint már éhezteted magad, akkor a tested vészreakcióból elkezd tárolni és zsírt halmozni, ami pedig hízáshoz vezet” – árulta el a szakértő. A fehérjediéta lényege, hogy az étrendedben megváltoztatod a tápanyagbeviteli arányokat: kevesebb szénhidrátot, és sokkal több fehérjét eszel, ezzel támogatva az izomzat megtartását és a zsírégető folyamatokat. Ezt a tápanyagbeviteli arányt nagyon egyszerűen elérheted egy magas fehérjetartalmú étkezést helyettesítő fehérje turmixporral! Ez teljesértékű étkezésnek fog számítani, mivel tartalmazza a megfelelő fehérje, ásványi anyag és vitaminbevitelt!  Ha pedig belevágsz egy 14 napos intenzív Turbó Diéta fehérje kúrába, nem lesz leterhelve az emésztőrendszered, így sokkal könnyebbnek fogod magad érezni, ezáltal pedig boldogabb, és kiegyensúlyozottabb leszel! Ráadásul időt is spórolsz, hiszen nem kell főzőcskézned.

 

Reformáld meg a folyadékfogyasztásodat

A folyadékfogyasztásra feltétlenül ügyelned kell ősszel is! A legjobb még mindig a tiszta víz, ám ez természetes módon unalmassá válhat egy idő után. Azonban semleges íze miatt pont a víz az, amit a legkönnyebben ízesíthető, változatossá tehető. A legismertebb praktika, hogy citromot vagy grépfrútot facsarsz bele, de zöldségekkel (pl. uborka) vagy fűszernövényekkel (pl. menta, levendula) szintén ízesítheted. Diéta alatt a gyümölcslevek helyett érdemes inkább a zöldségleveleket választani. Ezek a cukortartalmát csökkenteni azzal, hogy magad préseled frissen, majd alaposan felhígítod vízzel.

 

Kerüld a rejtett kalóriákat

A salátákban rengeteg rejtett kalória lehet, köszönhetően pl. az olajos önteteknek, a sajtoknak vagy a kukoricának. És akkor nem beszéltünk a ketchupról, vagy a majonézről… Nagyon fontos, hogy ezeket a rejtett kalóriákat megpróbáld háttérbe szorítani, hiszen, ha odafigyelsz rájuk, elhagyásukkal is könnyen leadhatsz néhány kilót. Sok kicsi sokra megy, főleg, ha nem csak a napi, hanem a havi összes bevitelt veszed figyelembe!