2021. január 25. hétfő
Pál napja

Így vásároljunk autópálya-matricát ma!

Máig érvényesek a tavalyi autópálya-matricák! Az újat egyre inkább az online felületeken és telefonos alkalmazásokkal vesszük meg. Emellett a megszokás, a kényelem és a gyors ügyintézés a vezető döntési tényezők az útdíj vásárlás során - állítja egy kutatás.

Nő a bizalom az online és a mobilos vásárlás iránt

Továbbra is a kényelem és a gyorsaság az elsődleges döntési szempontok, amelyeket a matricavásárlók figyelembe vesznek, az elektronikus úton vásárlók 69%-a vélekedik így. Ezt követi a vásárlási folyamat egyszerűsége, amit az elektronikus úton vásárlók 66 százaléka megjelölt. További érdekesség azonban, hogy az elmúlt egy évben 13 százalékponttal, 23%-ról, 36 %-ra növekedett azok száma, akik megbízhatónak tartják az online vagy mobilon történő vásárlást. Az alcsoportokat vizsgálva kiderül, hogy ugyanolyan arányban bíznak ebben a vásárlási módban, mint a hagyományosnak mondható benzinkúton történő vásárlásban.

 

Az utolsó pillanatban

11052.jpgNem történt változás a fogyasztói attitűdben a vásárlás idejét illetőleg a 2017-es adatokhoz képest, ugyanis a megkérdezettek 42 százaléka továbbra sem tervez előre, ha az útdíjak megvásárlásáról van szó, jellemzően percekkel az utazás előtt szerzik be az épp szükséges vinyettát. A fogyasztók többnyire a tíz napos és a havi országos matricákat veszik meg az utolsó pillanatokban, míg az aktuális éves, megyei illetve országos útdíjakat inkább az év elején vásárolják meg.

 

A férfiak kísérletezőbbek

A 2018-ban megkérdezettek között nőtt azok száma, akik okostelefonjuk segítségével, applikáción keresztül vesznek autópálya matricát. Jellemzően a férfiak körében népszerű ez a vásárlási mód, az adatok tanúsága szerint az applikációval matricát beszerzők közel háromnegyede férfi. Életkor tekintetében a 18-39 éves korosztály használja okostelefonját útdíj vásárlásra, a válaszadók 63 százaléka érkezik ebből az életkori csoportból.

„Azt tapasztaljuk, hogy mint sok másban, az autópálya matricák vásárlásában is egyre inkább a mobiltelefonjukra hagyatkoznak a fogyasztók. Ezt támasztják alá a saját adataink is, hiszen csak az év utolsó hónapjában közel 18 000 darab matricát vásároltak a Simple alkalmazáson keresztül. A kedvező értékesítési eredmények egyik jól érzékelhető oka, hogy folyamatosan növekszik a mobilos vásárlásba vetett bizalom a fogyasztók körében. A mi célunk pedig, az hogy még egyszerűbb, még kényelmesebb, még inkább felhasználóbarát megoldásokat fejlesszünk számukra.” – mondta el Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezető igazgatója.