2017. november 21. kedd
Olivér napja

Hírességek meghökkentő alvási szokásai 2. rész

A híres embereknek is rendkívül értékes és megbecsülendő erőforrás az alvás. Mivel nagyok a külső elvárások, produktívnak kell lenniük: a szokatlan alvási szokásaik nemcsak a feltöltődésüket segítik, hanem eszköz arra is, hogy a lehető legtöbbet tudják kihozni a napból. 

Folytatjuk a híres emberek különös alvási szokásait bemutató cikkünket!

 

Winston Churchill

Szeretett éjjel dolgozni, nem véletlenül nevezték munkatársai éjszakai bagolynak. A második világháború alatt kabinetje üléseit a fürdőszobából kiszólogatva vezényelte le. Pontban délután 5-kor megivott egy whiskey-t szódával, aztán ledőlt két órát szunyókálni. E szieszta révén aztán egész éjjel tudott dolgozni. Így elmondása szerint 24 óra alatt másfél napnyi teendőt tudott elvégezni.

 

9843.jpgLyndon B. Johnson

Az Egyesült Államok 36. elnöke is szerette a legtöbbet kihozni a napból úgy, hogy egy kis alvást iktatott be délutánra. Reggel 6.30-7 óra körül kelt, délután 2-ig robotolt, aztán edzett egy kicsit és ledőlt egy fél órás szundira. Délután négykor ébredt, és így hajnalig tudott továbbdolgozni. Ezt a módszert állítólag elődjétől, John F. Kennedytől tanulta el, akinek szokatlan drog-alkohol és szexuális szokásait nemrég ismerhette meg a nagyközönség.

 

Martha Stewart

A főzőműsorairól és receptkönyveiről ismert amerikai üzletasszony csak 4 órát alszik. Reggel 6.30.-kor ébred, és nekiáll megfőzni a saját és az állatai reggelijét. Van neki lova, szamara és 200 csirkéje. Este későn fekszik le, a tévét nézi vagy olvas.

 

Marissa Mayer

A Yahoo vezérigazgatójaként elhíresült Mayer is nagy munkamániás, van olyan, hogy egy héten 130 órát dolgozik. Ami napi 18,7 munkaóra, ráadásul szombati és vasárnapi melózást is jelent. Akkor szokta bepótolni az alvást, amikor 4 havonta elmegy egy hetes pihenésre.

 

Arianna Huffington

9844.jpgA média nagyasszonya, a nevét viselő amerikai hírportál társalapítója 2007-ben összeesett a fáradtságtól, s amikor magához tért, saját vére tócsájában feküdt. Azóta nagy propagátora annak, hogy meg kell találni a karrier és a magánélet egyensúlyát, s oda kell figyelnünk az alvásunk minőségére.

Hát ő odafigyel. Baldachinos ágyban alszik, a függönyök egyáltalán nem engedik be a fényt. Mielőtt belépne a hálószobájába, kikapcsolja a mobiltelefonját. Soha nem viszi be a hálószobába, mert tudja, hogy ha a kijelző kékes fényét nézzük közvetlenül az elalvás előtt, az az ébrenlétet serkenti, mert hat a melatonin-képződésre. (A fények szerepéről és hatásairól ITT olvashat!)

A mosakodás sem akármilyen Huffingtonéknál. Forró kádfürdő Epsom sóval és levendula olajjal, amik szerinte segítenek lenyugtatni az elméjét és kellően relaxált állapotba juttatni őt, levetve a nap során felgyülemlett stresszt.

Az ágyba sem akármiben fekszik be. A használt, elnyűtt póló tabu. Csakis alvásra szolgáló ruhadarabokat vesz fel. Olvasással zárja a napot. Leginkább filozófiáról és költészetről szeret olvasni.

 

Nikola Tesla

Azzal dicsekedett, hogy soha nem alszik napi 2 óránál többet. Amikor a találmányain dolgozott, annyira át volt hatva a felfedezés, az innoválás élményének nagyszerűségétől, hogy ez ízben például 84 órán át dolgozott a laboratóriumában megállás nélkül.

 

Leonardo da Vinci

Talán az ő módszere volt a legextrémebb és a legjobb példája annak, az emberiség történetének nagy zsenijei hogyan hajtják minden percüket a kreativitásuk szolgálatába. Leonardo néhány óránként 20 percet szundizott. Egyszer azt írta, hogy az alvás elvesztegetett idő. Ezért nem volt oda a gondolatért, hogy órákig aludjon. De nehéz elképzelni, hogy egész életében 20 perces alvásokkal funkcionáljon. Esténként talán csak le-ledőlt hosszabb alvásokra...