2024. április 27. szombat
Zita és Mariann napja

Az új tulajdonossal is sikeres a Fornetti

Tavaly óta nem magyar vállalat a Fornetti, miután a 25 milliárd forint árbevételű holdingot megvette a svájci–ír Aryzta. A 2015. augusztusi ügyletet követően a hálózat egy év alatt az Aryzta-flotta egyik zászlóshajója lett, de vajon mi van a céget alapító milliárdossal, Palásti Józseffel?

Alig több mint egy éve, 2015 augusztus elején cserélt tulajdonost a Fornetti Csoport, amely azóta jelentős fejlődésen ment keresztül. A vállalat az elmúlt évben közel 15%-ot növekedett, miközben számos területen voltak fejlesztések is.

„Az elmúlt 12-14 hónap alatt közel 8 millió eurót fordítottunk a gyártóberendezések és a technikai eszközök, köztük a gépjárműpark fejlesztésére. Magyarországon és Romániában is fejlesztettük a gyárainkat, és közel 40 új gépjárművet állítottunk forgalomba a termékek szállításához” – emeli Sebastian Gooding, a Fornetti Csoport ügyvezető igazgatója, az Aryzta közép-kelet-európai vezérigazgatója, aki hozzátette: a technológiai modernizáción túlmenően 2016 májusától 10%-os általános bérfejlesztést is végrehajtottak, ezzel ismerve el dolgozóik hozzájárulását a vállalat sikeréhez.

 

Trendi termék, trendi boltból 

Ma a vásárlói igények a felgyorsult életmód miatt egyre inkább a különböző street food megoldások felé tartanak. Ez ihlette az FFB boltokat, amelyek önkiszolgáló rendszerben árusítják a pékárukat, szendvicseket, wrapokat, pizzaszeleteket és a saját márkás üdítőt és kávét. Az első FFB bolt kínálatában debütált a tudatos fogyasztókat célzó BakeFitt termékcsalád és almárka, amely 8 féle pékárut kínál, édes és sós ízvilágban egyaránt. A csökkentett energia- és szénhidráttartalmú, fehérjében és élelmi rostokban gazdag termékek minőségi összetevőit nagy gondossággal válogatják és többszörösen ellenőrzik.

 

 

Ebben látja a jövő üzletét Palásti

"Őszintén és hitelesen szeretni az embereket mindig jó üzlet volt, és jó üzlet lesz" - mondja a Fornetti alapítója. Szerinte alapvetően két dologra érdemes vállalkozást építeni: az emberek ősidőktől meglévő tulajdonságainak és szükségleteinek kezelésére, valamint az ezek kielégítésére megszülető új technológiákra. "Úgy látom, a közlekedés például még az én életem folyamán nagyon megváltozik, de nem úgy, ahogyan azt korábban gondoltuk. Az elektromobilitás hatalmas horderejű változást hoz a következő öt–tíz évben, ami számtalan üzleti lehetőséggel kecsegtet." - véli a milliárdos üzletember.

„A vásárlók számára ma két nagyon fontos elvárás van a megvásárolt élelmiszerek irányába: legyenek egészségesek, energiacsökkentettek, ugyanakkor táplálóak, illetve biztonságos körülmények között készüljenek" – emelte ki Bánhidi Attila, a vállalatcsoport értékesítésért és marketingért felelős ügyvezetője.

 

A Fornettit 1997-ben alapító és franchise-rendszerré fejlesztő milliárdos, Palásti József tudatos üzleti döntés eredményeképp szállt ki a cégből. Ahogy ő fogalmazott "nyertem az életemből tíz évet, hogy kipróbáljam magam másban". És hogy miben utazik a pékmester ma?

"Amerikában kóborló tehetséges magyar startupoknak – sokan vannak ilyenek –, illetve idehaza lévő startup-gyanús ötleteknek szeretnék inkubációs hátteret biztosítani. Befektetőként és öregemberként, aki majd elmondja, hogy jó az ötlet, de inkább így vagy úgy lehetne megcsinálni. Van, akinek tőkére van szüksége, van, akinek vállalkozói képességre. Azt akarom, hogy a nagy versenyben mérettessek meg. Engem önmagában a pénz soha nem motivált. Játékos típus vagyok, csak pénzért semmit nem csinálok. A játékszenvedély hajt, kihívásokat keresek" - mondta el a Piac és Profitnak adott interjúban Palásti Lajos.

 

A milliárdos üzletemberrel készült beszélgetést a Piac és Profit online-on olvashatja.