2024. május 14. kedd
Bonifác napja

Erre is jók a közösségi oldalak

Egy reprezentatív felmérés szerint a világon leginkább a magyarok használják álláskeresésre a közösségi oldalakat. A kutatásból az is kiderült, hogy minden negyedik hazai munkavállaló váltott állást az elmúlt egy évben.

A magyarok háromnegyed része először a közösségi oldalakon kezd szörfözni, ha új munkát keres, ami messze több mint a globális átlag, amely szerint csak minden második álláskereső használja ezeket a portálokat munkaszerzésre. Japánban mindössze 26, az USA-ban pedig 34% tesz így, de Németországban is csak az álláskeresők fele lép be a közösségi oldalakra új munka reményében - mutat rá a Randstad Award 23 országot és a világgazdaság háromnegyedét lefedő reprezentatív felmérése.

 

Az álláskeresők közül a Facebookot választják a legtöbben globális szinten és Magyarországon egyaránt, a LinkedInre azonban hazánkban tízből csak egy álláskereső lép be, blogokat ugyanakkor minden ötödik ember olvas ebben az élethelyzetben.

 

Sűrűn váltunk2971.jpg

Ma már csak az alkalmazottak felére számíthatnak hosszú távon a cégek. Az említett kutatás szerint ugyanis a munkavállalók 23% váltott munkahelyet az elmúlt egy évben, és 22% tervezi, hogy másik állást keres a következő év során. A felmérés szerint a többség önként vagy közös megegyezéssel mondott fel.

 

A váltás leggyakoribb oka az, hogy a munkavállaló túl alacsonynak tartja a fizetését, ezt a plusz juttatások elmaradása, illetve a karrierlehetőségek hiánya követi az elmúlt egy évben új állást keresők fontosabb indokai között.

 

A kutatás vizsgálta azt is, hogy miért ragaszkodunk az állásunkhoz – érdekes módon a versenyképes fizetés itt csak a negyedik helyen szerepel. Az alkalmazottak elégedettsége és lojalitása szempontjából a munka és a magánélet közötti egyensúly, valamint ezzel összhangban a rugalmas munkavégzés a legfontosabb. A harmadik helyen a közvetlen felettessel való kapcsolat áll.

 

A szolgáltatási szektor egyre vonzóbb

2972.jpgAz elmúlt évben nagyot nőtt a szolgáltató vállalatok (SSC-k) vonzereje, közel minden második magyar megkérdezett szívesen dolgozna ilyen cégnek. Elsősorban a fizetés, a karrierlehetőségek és a munkahelyi légkör miatt gondolják ezeket vonzó állásoknak.

 

A manapság egyre fontosabb munka - magánélet egyensúlyának megteremtését  viszont a legtöbb válaszadó szerint a gyógyszeripari cégek támogatják. Ez különösen a nők számára fontos.