2018. január 17. szerda
Antal és Antónia napja

Életstílusguruk: rivalizál Gwyneth Paltrow és Jessica Alba?

A hollywoodi színésznők egyre inkább a "személyes márka" kiterjesztésében látnak fantáziát, mivel a kamera előtt már nem feltétlenül tudják megtalálni a maradéktalan önkifejezést. Paltrow és Alba egyaránt népszerű cégeket vezetnek e piaci szegmensben.

A két leánygyermeket nevelő Alba fontosnak tartja, hogy "földön járó" celebnek lássák. Szívesen mutatkozik a paparazzi előtt hétköznap a gyerekeivel, az utcán vagy bevásárlás közben. Nemcsak a filmpremierek és díjkiosztó gálák vörös bársonyszőnyegein villog. Az előzményekről a tegnapi cikkben olvashat!

 

Tőkésített imázs

10897.jpgApja mexikói, anyja dán és francia-kanadai származású, s családját finoman szólva nem vetette fel a pénz. Apja és anyja is több állásban dolgozott egyszerre, hogy el tudja tartani a Los Angeles-ben élő családot (Jessicát és öccsét is). Alba már 13 évesen pénzkereső gyerekszínész volt. Mivel folyton dolgoznia kellett, sosem ment főiskolára vagy egyetemre, de cégéről úgy beszél, mintha marketingszakon végzett volna, tökéletes szakzsargonnal ecseteli a brandje erényeit.

 

Albának fontos, hogy a hétköznapi anya imázsát propagálja a sajtó felé, s egy ízben 2013-ban azt is megengedte magának, hogy azzal hárítsa el az összehasonlítást Gwyneth Platrow-val, mint konkurens életstílusmárka-vezetővel, hogy "én nem egy csomó pénzzel nőttel fel, ezért az ötleteim sokkal hétköznapibbak."

Paltrowt állítólag egyszer hallották, ahogy képmutatónak nevezi Albát. 2014 áprilisában az Oscar-díjas színésznő posztolt is egy kritikus megjegyzést Alba cégének sok rétegre ható tisztítójáról.

 

A rivalizálásról aztán aggatták Albát, de ő elintézte a kérdést azzal, hogy ez "őrültség." (Alba üzlettársa, Christopher Gavigan egyébként jó barátja Paltrow családjának, és a színésznő megkérdezte tőle, távolítsa-e el a tisztítóról szóló ominózus tartalmat, de Gavigan csak legyintett.)

Amikor a Paltrowt az Alba és közte lévő feszültségről akarta megkérdezni a The Hollywood Reporter, a színésznő nem reagált a megkeresésre.

 

Gikszerek

Ha az embernek olyan cége van, ami vegyszermentességet garantál, és ráadásul olyan névvel, hogy Az Őszinte Cég (The Honesty Company), akkor természetesen árgus szemekkel figyelik a fogyasztóvédelmi aktivisták. Egy washingtoni nonprofit zöld szervezet, az Environmental Working Group hármas osztályzatot (C-t) adott a cég számos termékének (pl. az öblítőnek, és a több rétegre ható tisztító), aszerint értékelve, hogy mérgező anyagokat tartalmaznak-e. A folttisztító F-et kapott , a mosogatószer viszont a legjobb besorolást (A).

Alba azzal hárította el ezt a kritikát, hogy a szervezet csak az anyagok meglétét méri, a mennyiségüket nem. (Ez a washingtoni szervezet is elismerte, mondván az alkotóelemek mennyisége nem szerepel a termékleíráson és a gyártók általában üzleti titokként kezelik.)

A fogyasztóvédelmi aktivisták azon is kiakadtak, hogy az ingyenes termékmintákra feliratkozó fogyasztókat automatikusan felvették a havi termékszállításokra és aztán arról nehéz volt leiratkozni. De később csökkent az ebből eredő panaszok száma.

 

Könnyes kezdet

Alba bevallotta, hogy sok éjszakát töltött sírással, mert nehezen akart összeállni a cég és a stáb, de kitartása és elszántsága őt igazolta. Minden könnyes éjszaka után "még inkább elszántabb voltam, hogy megvalósítom, amit akarok". A vállalkozás tőzsdén is kibocsátott részvényeket. A cég értéke 1,7 milliárd dollárra nőt, 2014-ben az árbevétele elérte a 150 millió dollárt.

"Tudom, mik az erősségeim és a gyengeségeim. Nagyon kreatív vagyok, álmodozó. Gyakorlatias is, de nagyban gondolkodom. Nem vagyok üzletember, a matekban meg elég béna."

(The Hollywood Reporter)