2018. június 25. hétfő
Vilmos és Maxim napja

Nem hittek Jessica Alba életstílus brandjében, mégis sikersztori lett

Hollywood harmincas-negyvenes éveikben járó női sztárjai egyre kevesebb jó szerepet kapnak. A filmstúdiók már a fiatalabb színésznőket favorizálják. Aki csak tudja, személyes brandet épít, saját vállalkozásokkal. Ilyen Jessica Alba is, ám akadnak hasonloóan híres riválisai is...

A 36 éves Jessica Alba 2011-ben hozta létre életstílus brandjét, a The Honest Company-t (Az őszinte cég), mely vegyi anyagoktól mentes termékeket kínál tudatos szülőknek. Gwyneth Paltorw 2008-ban alapította meg a Goopot, melynek energiavámpírt elűző termékéről itt írtunk. (Resee Witherspoon divatmárkájáról szóló cikkünket itt olvashatják.)

2007-ben Alba éppen terhes volt, amikor kipróbált egy népszerű, enyhe hatású babaruha-mosószert, és kiütések jöttek ki rajta. Már gyerekkorában asztmás volt és más egészségügyi bajai is voltak, amik miatt időnként kórházban kötött ki.

 

10893.jpgA 2000-es években ő is észrevette, hogy az amerikai gyerekek körében megugrott az autizmus és a figyelemhiányos hiperaktivitási zavar gyakorisága. Úgy gondolta, ebben a vegyszerek is ludasak, amik bútorainkban és használati tárgyainkban is benne vannak,
akár tűzgátló rétegként, akár más célból.

Még terhessége évében elhatározta, hogy létrehoz egy céget, mely vegyi anyagokat nélkülöző tárgyakat gyárt és forgalmaz. A cél nem más volt, mint létrehozni egy "megbízható életstílusmárkát, mely mindenre kiterjed az otthonodban, nem toxikus és megengedhető áron kapható."

 

Négy évig tartott, mire megtalálta a megfelelő üzlettársakat, akik szakmailag is hitelesen tudják képviselni és irányítani a céget. Brian Lee-t egy befolyásos hollywoodi ügyvédi irodától csábította el, Christopher Gavigant pedig -aki nem mellesleg egy témába vágó bestsellerkönyv szerzője- egy olyan érdekvédelmi szervezettől csábította el, amely a nem toxikus termékek ügyével foglalkozik.
Lee először elutasította az állásajánlatot. (Ő alapította O.J. Simpson ügyvédjével a LegalZoom.comot és Kim Kardashiannel a ShoeDazzle.comot.) De végül igent mondott.

 

Alba végül 2011-ben tudta útjára indítani a céget (a wikipedia szerint legalábbis, a The Hollywood Reporter szerint azonban 2012-ben). A kétgyermekes színésznő szinte minden nap bejár az irodába -ha éppen nem forgat-, még az 560 négyzetméteres főhadiszállás dekorációját is ő tervezte.

Holnap folytatjuk.

(The Hollywood Reporter)