2024. április 28. vasárnap
Valéria és Nimród napja

3 ok arra, miért ne dőlj be a Pokémon GO-nak

Minden jel arra mutat, hogy a Pokémon GO meghódítja a világot. Ésszerű döntés lenne egyből lecsapni a játék nyújtotta üzleti lehetőségekre, igaz? Diana Mitchell, az Entrepreneur.com szerzője szerint nem.

Eddig több, mint 15 millióan töltötték le telefonjukra, és a felhasználók átlagosan 33 percet játszanak vele egy nap – ez kétszer annyi idő, mint amit a Facebookon töltenek. Az app csak az Egyesült Államokban naponta 1,6 millió dollárt hoz az alkalmazáson belüli vásárlásokkal. Micsoda üzletnek tűnik! 

 

A játék jelenlegi formája azonban csak ártana az üzletnek - állítja Diana Mitchell. A közösségi média és marketing pár havonta rukkol elő újabb és újabb világmegváltónak kikiáltott jelenségekkel, amelyek közül noha egy pár tényleg felér az ígérettel, a legtöbbjük szétesik, eladásra kerül, vagy szimplán feledésbe merül. A csillogó-villogó marketing újításokra hamar ráugranak azok a vállalkozások, amelyek ki akarnak tűnni a középmezőnyből. Ez működhet is, amennyiben ennek megvalósítására stabil marketing stratégia és egy elkötelezett csapat áll rendelkezésre, azonban a legtöbb esetben egy túl kézenfekvő megoldás hosszú távon megbosszulhatja magát. Nézzük, mi az a három fő ok, ami erre enged következtetni:

A szenzáció értéke nem ér fel egy alapos stratégiával 

Tekintet nélkül arra, mekkora a vállalkozás, a marketing stratégia megléte alapvető feltétele a rövid és hosszú távú sikernek. Egy valamire való ügyfélkapcsolat kiépítéséhez meg kell határozni, hogy ki is a potenciális ügyfél, és meg kell tervezni, hogy hogyan lehet őt elérni. Ez kifejezetten aktuális manapság, amikor is egyre nehezebb kitűnni a közegből. Ezen felül a marketing stratégia elővetíti az üzleti sikerhez vezető utat, és segít képet kapni olyan alapvető elemekről, mind az értékesítési siker, az ügyfélmegtartás, vagy a termékfejlesztés. Az viszont, ha az éppen aktuális trend meglovaglásával próbáljuk megspórolni a marketing stratégia létrehozásához szükséges időt és munkát, nem sok jóhoz vezet. Hiszen egy olyan alkalmazás, mint a Pokémon GO képes arra, hogy pillanatnyi hírnevet szerezzen az üzletnek, viszont arra kicsi az esély, hogy helyettesítse a hosszú távú, tartalommarketingbe való befektetést.

 

A hangsúly nem a döntő fontosságú feladatokra kerül 

Amíg azzal foglalkozunk, hogy mi épp a legmenőbb alkalmazás, a megbízható marketing alapjai sajnos háttérbe szorulhatnak. Ha nem hagyunk elég erőforrást ezekre az alapvető feladatokra, akkor pórul járhatunk. Nem kell sok idő ahhoz, hogy a Pokémon GO-t is megcsapja a tegnap szele, és akkor a tartalommarketinget előnyben részesítő vállalkozók többek közt a SEO-ból, a bizalomból, és az értékes tartalomból eredő előnyök segítségével könnyedén előzhetnek. Gary Vaynerchuk social media szakértő szerint főként a kisvállalkozások hoznak okos döntést azzal, ha nem hagyják elterelni a figyelmet a fontos dolgokról.

 

A Pokémon GO az ügyfelek figyelmét is eltereli 

Még túl fiatal a játék ahhoz, hogy meggyőző adatokat kapjunk a Pokémon GO és az üzleti növekedés közti potenciális összefüggésről, de ha megnézzük az app egy alapvető jellemzőjét, akkor láthatjuk, hogy miféle hatásai lehetnek a vállalkozásodra. A felhasználók ahhoz, hogy elkapjanak egy Pokémont, a-ból b-be mozognak, szóval így ideiglenesen növelhető az üzlethelyiséged forgalma. Arra viszont nincs garancia, hogy az így betévedő ügyfelek ott is maradjanak, sőt inkább esélyes, hogy az odavezető játék annyira lefoglalja őket, hogy mennek is tovább dolguk végeztével.

 

A fent említettekkel megegyeznek a Business Networking International tapasztalatai is: „Jobban teszed, ha a tiszavirág életű app-csodák kiaknázása helyett arra koncentrálsz, hogy a vállalkozásod egy erős marketing stratégiával megtámogatva biztos lábakon álljon." – mondja Avidor András networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője.