2024. május 11. szombat
Ferenc napja

A Pokémon Go kimozdít a való világba (is)!

A rendszeres Pokémon Go játékosok háromszor annyian mentek már neki valaminek telefonozás közben, mint azok, akik még sosem próbálták. Ismerkedni nem nagyon lehet vele, de legalább fogyaszt. Infografika a hazai és globális Pokémon Go őrületről.

Nemcsak többször botlanak meg telefonozás közben, de 3,5-szer annyian mentek át a piroson, és közel 2-szer annyian léptek már le a járdáról is körülnézés nélkül – derült ki a rendszeres Pokémon Go játékosokról az MEC kommunikációs ügynökség 500 fős, nem reprezentatív kutatásból. A 18-39 évesek a legóvatlanabbak: mind a 10-17, mind a 40+ korosztályhoz képest ötször annyian felejtettek már el leszállni a tömegközlekedési eszközről a játék hevében. Sőt! A 10-17 évesekhez viszonyítva hétszer, a 40+-osokhoz képest 3,5-szer szálltak fel rossz tömegközlekedési eszközre telefonozás miatt.

 

Tényleg lehet vele ismerkedni? 7331.jpg

A 10-17 évesek a játék szórakoztató, lakásból kimozdító hatásai és menő, trendi jellege miatt játszanak az alkalmazással. A 18-39 éves korosztály a nosztalgikus érzéseket, a 40+ korcsoport az ingyenességet is említette érvként.

 

A Pokémon Go-val szórakozók és a játékkal nem játszók is a szórakoztató és a menő opciókat jelölték meg legtöbben lehetséges indokként, amiért játszanának vagy játszanak a kis szörnyetegekkel. A legnagyobb különbség a játék közösségkovácsoló erejét, valamint a lakásból kimozdító hatását illetően mutatkozott. Az előbbit 3,5-szer, utóbbit 2,5-szer annyi játékos mondta magyarázatnak, mint az alkalmazást nem használók.

 

Van eltérés a rendszeres játékosok véleménye és azoké között is, akik csak kipróbálták a Pokémon Go-t. Előbbiek dupla annyian említették indokként, hogy ismerkedésre is lehetőséget biztosít a játék, és közel ennyien vélekednek így arról is, hogy nosztalgikus érzéseket ébreszt, hiszen a Pokémon őrület jó tíz évvel ezelőtt volt divat itthon. Önmagában azonban úgy tűnik, az ismerkedés szerepe mégsem túl nagy – a rendszeres játékosok ezt az indokot sorolták a legutolsó helyre.

 

Erről még a Twitteren is beszélünk 

A Pokémon Go applikációról július 5-i indulása és július 16-i magyarországi megjelenése között 2903 említés született a hazai oldalakon és a közösségi médiában. Július 16-a és 26-a között ez már 6829-re nőtt – ez már a SentiOne eszközével készült social listening kutatásból derült ki.

 

A legtöbb említés Facebookon generálódott a maga 43%-ával, ezt követi – szokatlanul magas aránnyal - a Twitter 39%, majd a YouTube és az Instagram közel 7%-os említési aránnyal. Nemek szerinti megoszlásban a férfiak vezetnek, az említések 74%-a származik tőlük.

 

Svéd metálzenekar vagy a Pokémon Go fejlesztőcége? 7330.jpg

Az 500 fős kutatásban a válaszadók 34%-a próbálta már ki a játékot, 15% rendszeresen játszik vele. A kérdőív kitért a játékkal kapcsolatos olyan kérdésekre is, mint hogy mit jelent a „Lure Module” kifejezés vagy éppen mi a „Niantic”.

 

Az első esetben a megkérdezettek 44%-a választott helyesen a négy opció közül: a Lure egy segítség, ami odavonzza a Pokémont, hogy könnyebben lehessen befogni. 40%-ot sikerült megtéveszteni azzal a válaszlehetőséggel, hogy ez egy telefonos alkalmazás, amellyel fényképet lehet szerkeszteni, de egy áruházlánc saját márkás termékének is 10% tippelte.

 

A „Niantic” kifejezés már kevésbé volt megosztó: a válaszadók 85%-a azonosította vele helyesen a Pokémon Go mögött álló fejlesztőcéget, és csak kevesen tippeltek svéd metálzenekarra vagy svájci csokoládémárkára. A generációs különbséget tekintve ebben a kérdésben a 18+ korosztály kicsit jobban szerepelt: 90% tudta a megoldást, míg a fiatalabb 10-17 éves résztvevőknek csak 70%-a.

 

A kérdőíves kutatást, a social listening felmérést és az infografikát az MEC kommunikációs ügynökség készítette.