2024. május 16. csütörtök
Mózes és Botond napja

A nők többet tudnak a daganatos betegeknek ajánlott készítményekről

A tájékozottságban szignifikáns különbség mutatkozik a gyengébbik nem javára, nem véletlen tehát, hogy a vásárlók között is a nők vannak többségben. Főleg a televízióból informálódnak és a szájhagyománynak is nagy a szerepe. 

A megkérdezettek 79%-a hallott már a speciálisan daganatos betegeknek ajánlott készítményekről. Igaz, a többség (66%) nem tud konkrét terméket vagy márkanevet spontán módon megnevezni. A daganatos betegeknek ajánlott speciális készítmények ismertsége kapcsán jelentős különbség mutatkozik a férfiak és a nők között. Amíg a férfiaknak csupán 74%-a, addig a nőknek 84%-a ismer ilyen termékeket, vagy hallott már ilyen készítményekről – áll a Culevit Kft. által készíttetett kutatásban.

 

Sok még a tennivaló az egészségtudatosság terén5931.jpg

„A kutatási eredmények összhangban vannak azzal a tapasztalattal, hogy a speciálisan daganatos betegeknek ajánlott készítmények vásárlóinak többsége a nők közül kerül ki. Az eredmények egyúttal egyértelműen jelzik, hogy a lakossági tájékozottság, vagyis az egészségtudatosság növelése kapcsán nagyon sok még a tennivaló” – fogalmazott Lex Zsuzsanna, a Culevit Kft. cégvezetője. A termékkategóriák közül legtöbben a különböző gombákra, illetve vizekre emlékeztek, míg a Culevit – az Országos Élelmezés és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) által regisztrált – készítményei a spontán ismertség sorrendjében a harmadik helyet szerezték meg.


A felmérés szerint mind a termékcsoport, mind az egyes márkák és termékek ismertsége sokkal magasabb volt az online csatornákon megkérdezettek körében. Ennek okát vélhetőleg az online közösség általánosan magasabb érdeklődésében, aktivitásában, nyitottságában fedezhetjük fel. A választás kapcsán kulcsfontosságú a hitelesség kérdése is. A felmérés szerint a válaszadók 16%-a tartja maximálisan hitelesnek és 38%-a inkább hitelesnek, ha egy orvos, kutató, egészségügyi szakértő ajánl daganatos betegek számára kiegészítő típusú terméket.

 

Tévé, szóbeszéd és patikaújság5901.jpg

Jó hír, hogy a kutatás szerint igyekeznek egyre tudatosabb döntéseket hozni. „A készítményekkel kapcsolatos ismeretek terjesztésében még mindig a televíziós csatornáknak van a legnagyobb szerepe, emellett az ismerősi ajánlások jelentik a második legfontosabb forrást. Ugyanakkor egyre többen tájékozódnak a patikai újságokból és az internetes egészségügyi szakmai weboldalakon, ami azt jelzi, hogy egyre nagyobb az igény a megbízható, hiteles tájékoztatás iránt” – fejtette ki Lex Zsuzsanna. Szerinte az egészségmegőrzés terén az első lépésnek az egészségtudatosság erősítésének kell lennie, ezért is jó hír, hogy rohamosan nő az információ iránti igény a lakosság körében.

 

Minden 15. ember valamilyen ritka betegségben szenved

Csaknem 8000 ritka betegséget ismerünk, szinte minden nap leírnak egy korábban nem ismert változatot, 80 százalékuk genetikusan meghatározott, gyakran az idegrendszer is károsodik. Bővebben itt olvashatsz.