2024. május 02. csütörtök
Zsigmond és Zoé napja

Csocsóasztal, függőágy és grillezés a kollégákkal - ez a menő!

Függőszékben hintázva dolgozó munkatársak, közös grillezés egy nehéz nap után a kollégákkal a cég kertjében, lazulás a csocsóasztal mellett. Ilyen munkahelyeken is lehet ma dolgozni Magyarországon, ami jó hír az Y-generáció tagjainak.

5739.jpgÚgy látszik, a cégek belátták, hogy változtatniuk kell munkaerő toborzási szokásaikon. Az Y generáció tagjai ugyanis már másként keresnek munkát és döntenek arról, hogy elmennek-e egy céghez dolgozni. Veres Rita  az Aon Hewitt cégvezetője szerint változik a világ és a cégeknek meg kell mutatniuk magukat. A munkavállalót érdekli, hogy milyen emberek dolgoznak az adott munkahelyen, kik lehetnek a kollégái, milyen hangulata van az irodának, van-e valami jó sztori, amivel akár kicsit bennfentesnek is érezhetik magukat.

 

- A jó hangulatnak varázsereje van az álláskeresőknél - véli a szakember, aki szerint ma már átláthatóbb a munkakeresési folyamat, a cégeknek nem elég csak a külső megjelenésre figyelniük. A közösségi oldalakon mindenki könnyen talál olyan ismerőst, aki már dolgozott az adott vállalatnál. Sőt, van már olyan internetes oldal, ahol minden információ megtalálható egy-egy cégről: milyen menedzserek dolgoznak, milyen a fizetés, az előre jutási lehetőség és a vállalati kultúra. Ezért is fontos, hogy az új generáció tagjai érezzék: a cégeknek nincsenek titkaik, hiszen bátran megmutatják, hogyan is működnek a mindennapokban. 

 

Karrierspagetti

5742.jpgAz Y generáció tagjai egy bizonytalan világban nőttek fel, ahol minden változik. Átéltek egy gazdasági válságot, ahol láthatták, hogy a 10-20 évig egy céghez lojális munkatársak hogyan váltak egyik napról a másikra munkanélkülivé.

 

- Ők nem karrierlétrában gondolkoznak, hanem karrierspagettiben, vagyis számolnak azzal, hogy folyamatosan újra kell képezniük magukat, tudásukat az igényekhez kell igazítaniuk. Tanulni szeretnének, új kihívásokat keresni, hogy értékesek maradjanak a munkaerőpiacon. Már nem a fizetés az elsődleges szempont, a fiatalok olyan céget keresnek, amely jól mutat később az önéletrajzukban. Ezért is váltanak olyan gyakran - mondja a Nemes Orsolya Y-generáció szakértő.

 

Veres Rita úgy látja, 2016 az Employer Branding, azaz a tudatos munkáltatói arculat formálás éve. A megváltozott munkaerőpiaci körülmények ugyanis sokkal élesebb versenyre késztetik a munkáltatókat, ami azt is jelenti, hogy új, a megszokottaktól eltérő stratégiát kell kidolgozniuk. Így háborúznak a munkáltatók a fiatal tehetségekért.

 

Kiosztották a Munkahelyi Videokampány díjakat5741.jpg

Az Aon Hewitt 2015-ben hirdette meg Munkahelyi Videokampány versenyét. A cégeknek olyan videókat kellett készíteniük, amelyek bepillantást engedtek az irodákba, megismerhettük a kollégákat és láthattuk, ők hogyan dolgoznak vagy ünnepelnek együtt. A Munkahelyei Videokampányba jelentkezett cégekre a Jobline oldalán lehetett szavazni.

A videokampány jelöltjeire érkezett szavazatok alapján a MuVi közönségdíjasai: 1.Groupama, 2. Ikea, 3. Rossmann. A zsűri különdíj kategóriáinak győztesei: a legkreatívabb: IKEA Lakberendezési Kft., a legőszintébb: Dm Kft. a legfiatalosabb: Liligo.

A pályázó munkahelyek vezetői egyértelműen azt mondták, hogy a munkatársaknak nagy élmény volt a forgatás és közösségteremtő ereje volt annak, hogy együtt találhatták ki a forgatókönyvet és vettek részt a filmek egy-egy jelenetének felvételében. Több cég azért jelentkezett a MuVi-ra, mert szerette volna megmutatni, hogy milyen csapat áll egy-egy termék, szolgáltatás mögött.

És ezt olvasta?

Ritmus a Facebookon

Legolvasottabb a rovatban