2024. május 08. szerda
Mihály napja

Mostantól akár a hűtőd is intézheti a bevásárlást

Bemutatták a világ első hűtőbe integrált vásárlási applikációját. A Groceries a legkényelmesebb és leghatékonyabb módon, a konyhán keresztül köti össze a vásárlót a legnagyobb élelmiszer áruházakkal.

A Groceries a MasterCard Labs és a Samsung közös fejlesztése, amely először az Egyesült Államokban lesz elérhető. A vásárlók egyelőre a két legnagyobb amerikai élelmiszer áruházlánc, a FreshDirect és a Shoprite kínálatából rendelhetnek.

 5310.jpg

Ez már a jelen

2002-ben Tokióban a Matsushita cég megmutatta újságíróknak, hogy ők milyennek képzelik el a digitális lakást. Az akkor még sci-finek számító koncepcióban a vécé automatikusan elemezte használója vizeletét, és ha az eredmény „gyanúsnak” bizonyult, akkor az interneten keresztül tudta értesíteni a háziorvost, a vízcsap „kikeverte” a tökéletes hőfokú és kémhatású vizet, a konyhaasztalba számítógép integrálódott, a fürdőszobai tükör infravörös képeket készített az előtte álló bőréről, hajáról, az adatokat kielemezte, majd javaslatot tett  a hajmosásra, az optimális samponfajta kiválasztására, a pattanások elmulasztására.

 

A mintaotthon-vízióban az is természetes volt, hogy a hűtőszekrénybe vagy a spájzba bekukkantsunk miközben bevásárlásunkat intézzük: a mobiltelefonunkról felhívva a lakást egy beépített kamera segítségével ellenőrizhettük, hogy mit kell beszerezni. Mind ez 2016-ban pedig már a hétköznapok valóságává vált: a Samsung Family Hub hűtő májustól lesz elérhető az Egyesült Államokban. 

 

21. századi bevásárlás5309.jpg

Az alkalmazás új dimenzióba helyezi a családi élelmiszervásárlást: a családtagok megrendelés előtt megoszthatják egymással a bevásárlólistájukat, módosíthatják a listán szereplő tételeket és a bevásárlókosár tartalmát. A vásárlás befejeztével a rendelést egy négyjegyű pin kóddal kell jóváhagyni, a fizetés pedig bankkártyával történik. A megrendelt élelmiszereket közvetlenül az áruházból szállítják ki a FreshDirect és a ShopRite futárai.

 

A Groceries a korábbi vásárlások alapján személyre szabott ajánlatokat tesz az árucikkekre és a márkákra vonatkozóan. A jövőben további funkciók is várhatóak, az alkalmazás menüjében többek között receptek és videók is elérhetők lesznek.

 

“A világban, ahol minden eszköz – a mobiltelefontól kezdve egészen a hűtőig – az internetre csatlakozik, változik annak módja, ahogy a vásárlók kedvenc márkáikat kezelik.” – mondta Betty DeVita, a MasterCard Labs kereskedelmi vezérigazgatója.”Biztonságos és gondtalan vásárlási élményt szeretnénk nyújtani a fejlesztéseinken keresztül. Egyre több csatornát és eszközt használunk fel, így bővítve a vásárlási és fizetési lehetőségeket.

 

A MasterCard a Groceries alkalmazáshoz mobilverziót is készített, így a család valamennyi tagja létrehozhat saját bevásárlókosarat, a termékeket pedig akár vonalkód szkennerrel is hozzá tudja adni a bevásárlólistához.

 

Nemrég a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai kiállításán, a CES-en egy sor olyan technológiai innovációt mutattak be január első hetében Las Vegasban, amelyek erősen megváltoztatják mindennapjainkat. Itt vannak a mindennapjainkat átalakító új technikák!

 

Szeretjük vajon az okoseszközöket?5311.jpg

Az Ericsson ConsumerLab 2014-es globális kutatása szerint a válaszadók  

  • 67% szeretné a mobilja segítségével intézni a napi beszerzéseit
  • 66% szerint 3 éven belül a telefonunk segítségével felismernek és automatikusan nyílnak majd az ajtók
  • 47% szeretné, ha az autója magától parkolna és elkerülné a dugókat
  • 38% választana olyan csomagolású terméket, amely valósidejű fogyási információkat nyújt az interneten keresztül