2024. május 03. péntek
Tímea és Irma napja

TOP10 fogyasztói trend 2016-ban

A mesterséges intelligencia (MI) rövidesen lehetővé teszi hogy kapcsolatba lépjünk a tárgyakkal okostelefon-képernyő nélkül - vélik többen. Sőt, az okostelefon-felhasználók 50%-a szerint az okostelefon öt éven belül már a múlté lesz.

5164.jpgÉvről évre több a futurisztikus trend az év eleji jóslatok között. Idén sincs hiány megdöbbentő előrejelzésekben kezdve a maguktól közlekedő autók tömegessé válásától egészen a 3D nyomtatók által előállított emberi szövetekig vagy fegyverekig. Az Ericsson 2016-os trendelőrejelzése is számos döbbenetes újdonságot vetít előre.

 

A fogyasztói trendekről szóló éves jelentés ötödik kiadásában az Ericsson ConsumerLab megállapítja: a hálózatba kapcsolt technológiák átvétele és terjedése minden korábbinál nagyobb sebességgel történik, és a tömegpiaci felhasználásra sokkal gyorsabban kerül sor. Ennek következtében jelentősen lecsökken azon időszak hossza, amikor a korai alkalmazók (early adopters) másokra gyakorolt hatása erős. A jelentés szerint a fogyasztók úgy vélik, a mesterséges intelligencia (MI) rövidesen lehetővé teszi hogy kapcsolatba lépjünk a tárgyakkal okostelefon-képernyő nélkül. Sőt, az okostelefon-felhasználók 50%-a szerint az okostelefon öt éven belül már a múlté lesz.


„Néhány trend futurisztikusnak tűnhet. De a fogyasztói érdeklődés és kereslet igazán erős az új interakciós paradigmák – a mesterséges intelligencia (MI) és kiterjesztett valóság (AR) – valamint az online érzékelők iránt. Ez azt jelenti, hogy rövidesen új fogyasztói termékkategóriák jelenhetnek meg, és teljes iparágak alakulhatnak át ezen igények kiszolgálására.” - mondta Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási igazgatója a jelentés kapcsán.


2016 és az azt követő időszak legújabb fogyasztói trendjei

1. A hálózatba kapcsoltság átírja életvitelünket5162.jpg

Az emberek 80%-a már tapasztalja a jelenséget, hogy a felhasználók számának növekedésével az online szolgáltatások kínálta előnyök egyre nagyobbak. Világszinten már a fogyasztók egyharmada részt vesz valamilyen formában a megosztáson alapuló gazdaságban (sharing economy).


2. A streaming a fiatalok körében már életforma

A tizenévesek minden más korcsoportnál több YouTube videótartalmat néznek. A 16-19 éves korosztály 46%-a naponta legalább egy órát tölt a YouTube-on.

 

3. Az MI kiszorítja a képernyőt

A mesterséges intelligencia (MI) lehetővé teszi a közvetlen interakciót a tárgyakkal, és ehhez nem lesz szükség az okostelefon képernyőjére. Az okostelefon-felhasználók 50%-a úgy gondolja, hogy öt éven belül az okostelefon már a múlté lesz.

 

4. A virtuális valósággá válik

A fogyasztók virtuális technológiát szeretnének a mindennapi tevékenységekhez, például sporthoz és videó-telefonáláshoz. 44%-uk akár az ételt is 3D nyomtatóval állítaná elő.

 5163.jpg

5. Szenzorok a testben

Testünkben szenzorok figyelhetik az életfunkciók megfelelő működését, komoly áttörést hozva a korai diagnosztikában. A fogyasztók 80%-a szeretné a technológia révén érzékszerveit és kognitív képességeit – látását, hallását, memóriáját – is „felturbózni”.

 

6. Ingázás, hatékonyan

Az ingázók szeretnék idejüket hatékonyan kihasználni, és nem csak passzívan eljutni A–ból B-be. 86%-uk szívesen használna személyre szabható ingázási megoldásokat.

 

7. Sürgősségi chat

A közösségi hálózatok válhatnak a sürgősségi szolgáltatók riasztásának elsődleges csatornájává. A fogyasztók 60%-át érdekelné egy katasztrófa-információs alkalmazás.

 

8. Érzékelős otthonok

Az okostelefon-felhasználók 55%-a szerint az építkezéshez használt téglákba öt éven belül szenzorok kerülhetnek, amelyek figyelik a penészedést, szivárgást és elektromos meghibásodásokat. Az intelligens házak fogalmát alapjaiban kell felülvizsgálni.

 

9. Hackerek mindenhol

A legtöbb okostelefon-felhasználó szerint a hackerek és a vírusok továbbra is komoly problémát jelentenek. Pozitív mellékhatásként azonban egyötödük jobban bízik azokban a tár5161.jpgsaságokban, amelyek már estek hackertámadás áldozatául, de sikeresen megbirkóztak a problémával.

 

10. Önjelölt újságírók

A fogyasztók minden korábbinál több információt osztanak meg egymással, és úgy gondolják, ez növeli társadalmi befolyásukat. Több mint egyharmaduk úgy gondolja, hogy korrupt társaságokkal szemben hatékonyabb megoldás az online leleplezés, mint a rendőrségi feljelentés.

 

A „10 legújabb fogyasztói trend 2016-ban”

A kiadvány az Ericsson ConsumerLab globális kutatási programjának részeként, a fogyasztói vélemények széles köre alapján készül. A legszélesebb trend 24 ország 1,1 milliárd lakosának, míg a legszűkebb trend 10 nagyváros 46 millió városi okostelefon-felhasználójának reprezentatív mintáján alapul.