2024. május 06. hétfő
Ivett és Frida napja

Tokió a legvonzóbb piac

A japán fővárosba 63 új márka érkezett 2014-ben, derül ki a CBRE „Mennyire globális a kiskereskedelem?” című kutatásából. Tokiót Szingapúr követi 58 új márkával, míg a dobogó harmadik helyén Abu-Dzabi áll 55 új kiskereskedővel. Budapestre mindössze hét új márka érkezett tavaly.

London megőrizte vezető helyét, mint a világ leginkább nemzetközi vásárlási célpontja: a brit fővárosban a nemzetközi márkák 57,9 százaléka van jelen. 2014-ben 12 új cég érkezett Londonba, köztük az American Eagle és a Lulumon Athletics.

 

A brit főváros továbbra is mágnesként vonzza a kiskereskedőket, akik bemutatni vagy megerősíteni kívánják márkájukat. Londont Dubai (55,7%) követi, majd Sanghaj (53,4%) következik a piacon jelen lévő márkák arányát tekintve.

 2677.jpg

Új város, új fogyasztók

„A nemzetközi márkák számára továbbra is nagyon fontos, hogy új városokat hódítsanak meg: megfigyeléseink szerint Ázsia és azon belül is Tokió, Szingapúr és Tajpej szerepe kitüntetett. A közel-keleti nagyvárosokba irányuló terjeszkedés sem mutatja lassulás jeleit.” – nyilatkozta a jelentés kapcsán Andrew Phipps, a CBRE európai kutatási vezetője.

London továbbra is jelentős számú kiskereskedőt vonz, mert óriási számban érkeznek külföldi látogatók és vásárlók, így a brit főváros igazán globális vásárlási helyszín. A márkák számára kulcsfontosságú jelen lenni Londonban a piac mérete, átláthatósága és a globális kereskedelemben elfoglalt szerepe miatt.

 

Egyre globálisabb

2676.jpgA kereskedők globalizáltsága tovább erősödött 2014-ben, a márkák számos új piacon bővítették hálózatukat világszerte.

 

A CBRE kutatásában szereplő 164 város mintegy felében legalább öt új belépőt regisztráltak. Ázsia jelentős súllyal, hat várossal szerepel a 15 legtöbb kereskedőt vonzó város listáján, ahová Európából 42 márkával Moszkva és 41 új branddel Párizs került fel. A származás országát tekintve az egyesült államokbeli cégek (26%) terjeszkedtek tavaly leginkább, majd az olasz (14%) és a brit (11%) márkák következnek.

 

„A globalizáció alapvető elemei, mint a technológiai és demográfiai változások továbbra is drámai hatással bírnak a kiskereskedelemre. A kereskedők piaci részesedésük növelése és márkáik erősítése érdekében egyre tovább terjeszkednek és keresik a lehetőségeket saját piacaikon túl. Azt látjuk, hogy a márkák a világ olyan új helyein nyitnak üzleteket, mint Tajpej, Doha vagy Manila, amelyek mind benne vannak a 15 legvonzóbb város között. A listán persze szerepel például Párizs és Dubai is, ahol a kereskedők már sikeresek és ezért nyitnak újabb üzleteket.” – tette hozzá Peter Gold, a CBRE határon átnyúló kiskereskedelemért felelős európai vezetője.

 

Közép és Kelet-Európában Varsó a legvonzóbb

A visegrádi fővárosok közül Varsó vonzotta a legtöbb (16) nemzetközi márkát 2014-ben, míg Budapesten hét új kereskedő jelent meg. „Várakozásaink szerint az új belépők száma 2015-ben növekedni fog, mert a kiskereskedelmi forgalom bővülése egyre több nemzetközi márkát vonz Budapestre” – mondta Borbély Gábor, a CBRE magyarországi elemzési vezetője.

 

Legaktívabb a középkategória2674.jpg

A globális expanzió 21 százalékát képviselő középkategóriás divatmárkák továbbra is a legaktívabbak, őket a luxus és üzleti márkák (20%) követik. Az európai, közel-keleti és afrikai régióban való terjeszkedésben a középkategóriás divatmárkák (26%) domináltak, míg a második helyen a speciális ruházat képviselői (18%) következnek.