A magyarok többsége a digitális bankokra szavaz
Tíz európaiból hat nagyon érdeklődik a digitális szolgáltatások iránt és úgy gondolja, a bankszektor digitalizációja egyszerűbbé és biztonságosabbá teszi a mindennapi életet. Egy kutatásban 11 ország válaszadói osztották meg a véleményüket.
A Mastercard Európai Digitális Bankolás tanulmányában 11 ország válaszadói osztották meg véleményüket arról, hogy miért fontosak a digitális innovációk és megoldások a jövő pénzügyi szolgáltatásai és a kereskedelem szempontjából. A kutatásában részt vevők többsége szerint ezek az új megoldások időt takarítanak meg (70%) és egyszerű a használatuk (59%). Ezen felül tíz európaiból hat nagyon érdeklődik a digitális szolgáltatások iránt és úgy gondolják, hogy a bankszektor digitalizációja egyszerűbbé és biztonságosabbá teszi a mindennapi életet.
"A kutatásunk megerősítette, hogy a vásárlók egyszerű és biztonságos megoldásokat akarnak használni banki ügyleteik során és nagyon nyitottak az új digitális termékekre, ha azok javítják az ügyfélélményt. Mi üdvözöljük ezt a változást" – mondta Javier Perez, a Mastercard Európáért felelős elnöke. (Biztonságosan és talán minden eddiginél kényelmesebben igazolhatjuk személyazonosságukat az újgenerációs biometrikus bankkártyával, amely a chiptechnológiát ötvözi az ujjlenyomattal.)
10 tipp a biztonságos online bankoláshoz
Ma már normálisnak és megszokottnak számít, hogy a számlaegyenlegünk ellenőrzését, számláink kifizetését és egyéb pénzügyeink intézését online végezzük. De megteszünk-e mindent a biztonságos internetes bankolás érdekében?
Az ESET 10 pontban foglalta össze a biztonságos online bankolás és fizetés alapelveit.
Lojalitási deficit
A tanulmány arra is rámutatott, hogy a banki ügyfelek csak kis mértékben hűségesek pénzügyi szolgáltatójukhoz: az európaiak közel fele (49%) idővel fontolóra veszi, hogy digitális szolgáltatóra cserélje meglévő hagyományos bankját. A fenti megállapítás különösen igaz a németekre, az ottani válaszadók 27 százaléka véli úgy, hogy egy éven belül bankot vált. Ez Európában a legmagasabb arány, szemben a hollandokkal, akiknél a válaszadók 7 százaléka gondolja csak így, 52 százalékuk szeretne jelenlegi bankjánál maradni. A magyar válaszadók az európai átlagnál magasabb aránya (73%) gondolkodik azon, hogy digitális bankot választ a meglévő helyett, vagy már meg is tette ezt.
A megkérdezettek szerint a pénzügyi ágazat digitalizációja a bankfiókokra is hatással lesz. A válaszadók kétharmada szerint 10 év múlva is létezni fognak ilyenek, de számuk csökkenni fog, míg 6% a fiókok teljes eltűnésére számít. A magyarok erről kevésbé vannak meggyőződve, de 71 százalékuk az elmúlt egy évben nem látogatott el személyesen bankjába.
A kutatás 5 fontos megállapítása
- Arra a kérdésre, hogy mit változtatnának jelenlegi bankjukon, az elsődleges válasz a kényelem volt és az, hogy a banki szolgáltatások bárhol elérhetőek és könnyen használhatóak legyenek. (42%)
- A második leggyakoribb válasz a szerződésekre vonatkozó rugalmasság volt és az éjjel-nappali konzultáció lehetősége (27%).
- A válaszadók 85 százaléka havi rendszerességgel bankol online vagy mobilon, 38 százalék ezt gyakrabban, napi vagy heti rendszerességgel teszi.
- A britek a legaktívabb digitális bankhasználók, 54 százalékuk használ legalább heti rendszerességgel ilyen szolgáltatást, őket a hollandok követik (51%), majd a svédek következnek (47%), a svájciaknál 26 százalék az arány. A magyarok kicsit több mint negyede (27%) bankol digitálisan legalább heti gyakorisággal, de 87 százaléka használt vagy jelenleg is használ ilyen digitális szolgáltatásokat.
- A magyarok 76 százalékát érdeklik azok az új, digitális megoldások, melyek megkönnyítik és biztonságosabbá teszik a pénzügyi műveleteket. Minden ötödik válaszadó kíváncsi ezekre, de nem ismeri az új lehetőségeket, és azok biztonsági előírásait.