2017. augusztus 21. hétfő
Sámuel és Hajna napja

Diktálja a tempót a Z generáció

Budapest Youth Challenge címmel rendezték meg 16 és 25 év közötti fiatalok részvételével azt a vállalkozói workshopot, amin a pályázók nemcsak tudással gazdagodhattak, hanem üzleti kreativitásukat is próbára tehették. Projektötletüket előadók és mentorok segítségével  dolgozhatták ki.

A nemzetközi csapat azon dolgozott, hogy a coworking koncepció megismertetésén és fejlesztésén keresztül minél több fiatal vállalkozói kedvét növelje, kreatív gondolkodásra és az innováció előmozdítására ösztönözze őket, valamint felhívja a figyelmet az információs és kommunikációs technológiák (IKT) fontosságára. Munkájuk eredményeképp született meg az a tanulmány, vállalkozói kézikönyv és oktatási modul, amely a továbbiakban a jövő vállalkozóinak támpontot biztosít.

 

A kutatásból kiderül, hogy a Z generáció fiataljainak 40%-a tervezi saját projekt elindítását a jövőben. 71%-uk érzi úgy, hogy a terveihez pénzügyi forrás szükséges és 55%-uk gondolja azt, hogy üzleti ismeretekre szeretne szert tenni az induláshoz. A célcsoportba olyan diákok tartoztak, akikben megvan a vállalkozói szellem, illetve vannak saját vállalkozás indítására vonatkozó elképzeléseik.

 

9190.jpg

A fiatalok először “mini mesterkurzusokon” vettek részt a kreatív gondolkodás, üzletfejlesztés, márkaépítés, kommunikáció és PR, valamint a pénzügyi finanszírozás témakörében. Megszerzett tudásukat azonnal hasznosíthatták is, hiszen a négy csapatra nem kisebb feladat várt, minthogy a program főtémájához, a diverzitáshoz kapcsolódó három kifejezés (ún. hashtag) segítségével kidolgozzák saját üzleti ötletüket, melyet pitchverseny keretében prezentáltak.

 

A verseny háromtagú zsűrijét Szigeti Fanni (Nők a Tudományban Egyesület), Tarján Enikő (Tempus Közalapítvány) és Klementz Kata (Loffice) alkotta. Szigorú szakmai szemmel értékelték a csapatok prezentációit és ötleteit. Nagy örömmel tapasztalták, hogy a Z generáció tagjaiban mennyi energia, eltökéltség és motiváció munkálkodik, és mennyire profin összeállított üzleti tervvel álltak elő.

 

Misetics Mátyás, a pályaválasztási és személyiségfejlesztő platformot kidolgozó “Felfedező” csapat mentora így nyilatkozott: “A résztvevők meglepően talpraesettek, fiatal koruk ellenére már határozott világlátással rendelkeznek. Jól tudtak csapatban dolgozni, az volt egyedül kihívás, hogy egy feladatra koncentráljanak, és ne ugorjanak rögtön a következőre. A mini mesterkurzus anyagára meglepően jól rezonáltak, látszott rajtuk, hogy értik, bevonódtak és hozzátettek a beszélgetéshez.”

 

A legkreatívabb és legértékállóbb ötlet díját a “Talponállók” fantázianevű csapat érdemelte ki. Ötletük egy olyan telefonos applikáció volt, ahol a  főhősnek mindennapi élethelyzeteken alapuló küldetéseket kell teljesítenie. Így a felhasználók gyakorlatilag játszva tanulhatnak bele a “felnőtt-világ” kihívásaiba, az önálló döntéshozatalba.

 

A Loffice a jövőben is törekedni fog korosztálytól függetlenül a magyar vállalkozói kultúra fejlesztésére és színesítésére, nyitott szemmel a fiatal tehetségekre és a  progresszív ötletekre.

 

Fotón: Klementz Kata, Tarján Enikő és Szigeti Fanni