2017. augusztus 21. hétfő
Sámuel és Hajna napja

Ezek az ételek tehetik jobbá szexuális életünket

Léteznek-e libidónövelő ételek? Szakértők szerint tévhit, hogy az evés növelheti a libidót. Viszont ehetünk olyan ételeket, amik javítják szexuális teljesítményünket. Minden ilyen, ami szívünk és az érrendszerünk egészségét szolgálja, hiszen a szex anatómiailag nagyrészt a vérkeringésről szól.

Robert Fried szerint már az ősember is olyan élelmek után kutatott, amitől potensebbnek érezte magát. Fried egy kollégájával, Lynn Edlen-Nezin pszichológussal könyvet írt a témában Great Food, Great Sex: The Three Food Factors for Sexual Fitness címmel.

9115.jpg

A szerzőpáros azt állítja, hogy nincs tudományos alapja annak a hiedelemnek, hogy egyes ételekkel növelhető a libidó. A népi folklór és a népi hiedelmek azért tulajdonítottak libidónövelő hatást bizonyos növényeknek és ételeknek, mert az alakjuk hasonlított a nemi szervekre (pl. az avokádó a női nemi szervre, a banán a férfiéra). Ez azonban nem több esztétikai hatásnál. Élettanilag nem hatottak az ember szexuális életére.

Ehhez fontos megérteni, hogy a szexuális vágy (ez a libidó) nem azonos a szexuális teljesítménnyel. Az utóbbi növelhető bizonyos ételekkel.

A tesztoszteron olyan hormon, ami a nőkben és a férfiakban is növeli a szexuális teljesítményt. Léteznek már tesztoszteron-pótlékok, amiket a doktor írhat fel a páciensének, de csak akkor, ha ezt orvosi értelemben indokoltnak tartja.

 

Az ételek tartalmaznak olyan tápanyagokat, amik elősegítik a hormontermelődést, beleértve a szexuális hormonokat is. A kagyló például cinkben gazdag, ami úgy látszik szerepet játszik a tesztoszteronszint szabályozásában. De Edlen-Nezin, az említett könyv társszerzője hangsúlyozza, hogy nincs egyértelmű bizonyíték rá, a kagyló fogyasztásától valóban növekedne a tesztoszteronszint.

 

Szívbarát étrend

A kötet mindkét szerzője egyetért azonban abban, hogy az egészséges szexuális élet fenntartásának köze van a szív- és érrendszer egészségének megőrzéséhez. Ha a vér jól áramlik -akadályoztatás nélkül- a reproduktív szervekbe, vagyis ha az ember be van gerjedve erotikusan, nem áll semmi akadály az optimális szexuális teljesítőkészség elé.

 

A szexuális teljesítmény attól függ, hogy az erek hogyan reagálnak a szexuális stimulusra. Ez pedig a nitrogén-monoxidtól függ, ami tágítja az ereket. A potencianövelő gyógyszerek, a Viagra és a Cialis is erre hat.

A rossz hír az, hogy a nitrogén-monoxidnak rövid az élete a szervezetünkben, hamar felbomlik. A jó hír az, hogy az étkezéssel folyamatosan bevihetünk olyan anyagokat a szervezetbe, melyek elősegítik a nitrogén-monoxid termelődését.

Általában véve a gyümölcsökben, zöldségekben és "sovány fehérjékben" gazdag étrend járul hozzá ahhoz, hogy az ember jól tudjon funkcionálni az ágyban. Nincs ebben semmi ördöngős. "Ami jót tesz az öv felett, az jót tesz az öv alatt is", vallja Edlen-Nezin.


Pontosan mit is ajánl a szerzőpáros?

 

1. Húsok

Bárány, hal (pl. lazac), tojás, tejtermékek, magvak, babok. Ezek a fehérjékben gazdag élelmek arginint tartalmaznak, ami olyan aminosav, mely a nitrogén-monoxid egyik alkotóeleme.

 

2. Leveles zöldségek

Spenót, brokkoli, kelkáposzta, kelbimbó. Nitrogént tartalmaznak, ami szintén fontos forrása a nitrogén-monoxid létrejöttének. A mély zöld színű zöldségek nitrogén-monoxidot bocsátanak ki magukból, amikor megemésztjük őket.

 

3. Antioxidánsokban gazdag ételek

Fekete áfonyák, málna, eper, aszalt szilva. Megtisztítják az ereket, mert az antioxidánsok kitakarítják a testből az ártalmas szabadgyököket, amik gátolhatják a szabad véráramlást és károsíthatják az ereket.

 

4. Étcsokoládé

Az étcsoki gazdag a kókusz-flavonoidokban, amik antioxidáns hatásúak. Egy kutatás szerint már kis mennyiség étcsoki is képes csökkenteni a vérnyomást, és javítani a nitrogén-monoxid-képződést.

(A CNN cikke alapján.)