2017. június 23. péntek
Zoltán és Édua napja

Nem mindegy, mikor kötünk utasbiztosítást!

Az utazási főszezon kezdete előtt érdemes alaposan tanulmányozni az egyes biztosítók ajánlatait, mert sok eltérés lehet köztük. Az előző évben a Mapfre, a Vienna Life és az Aegon biztosítók utasbiztosítási termékei kapták a legkedvezőbb értékelést az ügyfelektől.

9087.jpgA KSH legfrissebb adatai szerint tavaly a magyar állampolgárok összesen 7,1 millió utazás során közel 43 millió napot töltöttek többnapos út keretében külföldön. Az eltöltött napok száma 7 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 40 milliós értéket. Ennek megfelelően folyamatosan bővül az utasbiztosítási piac, noha becslések szerint az utasbiztosításokkal fedezett külföldi utak aránya továbbra sem éri el az 50 százalékos mértéket.

 

Ráadásul egyre jellemzőbb tendencia, hogy az utasok – az internetes összehasonlító oldalak által kínált kényelmes megoldásokra hagyatkozva – az utolsó pillanatra hagyják az utasbiztosítás megkötését. A Netrisk.hu adatai szerint míg 2016 első négy hónapjában az ügyfelek 11 százaléka kötötte az utazás napján a biztosítását, az idei év első harmadában  már 16 százalékos volt ez az arány. Immár kisebbségbe kerültek azok, akik legalább két nappal korábban gondoskodtak utazási kockázatait lefedéséről.

 

2016 legjobbjai

Az utasbiztosítások 44 százalékát a három nyári hónapban kötik az ügyfelek, A  főszezon kezdete előtt a Netrisk.hu közzétette, mely biztosítók termékei kapták tavaly a legkedvezőbb értékelést.

 

A legnagyobb biztosításközvetítő portál másfél éve bevezetett utasbiztosítás-értékelési rendszerén keresztül az ügyfelek egy kérdőíven tudják véleményezni az általuk választott utasbiztosítási terméket a vásárlástól az esetleges kárrendezésig. Az Év Utasbiztosítója Díjat leadott értékelések alapján ítéli oda a Netrisk.hu. A mostani, első alkalommal a 2016-os értékelések alapján az alábbi sorrend alakult ki:

  1. Mapfre
  2. Vienna Life
  3. Aegon

„Önmagban nem probléma, hogy az utazók immár hatoda egyenesen az utazás napjáig vár a biztosításkötéssel, ám ebben az esetben két dologra kell figyelni: egyrészt a díjfizetés kizárólag bankkártyás fizetéssel teljesíthető, másrészt a biztosítási fedezet értelemszerűen csak az adott nap hátralévő részére vonatkozik – hívta fel a figyelmet Cseh Anett, a Netrisk.hu üzlet- és termékfejlesztési vezetője. – Mivel ilyenkor már jellemzően igen kevés idő marad a hosszas mérlegelésre, a biztosításközvetítők feladata az, hogy gyorsan áttekinthető felületekkel könnyítsék meg a leginkább testre szabott biztosítási módozat kiválasztását.”

 

Saját szempontok alapján választható utasbiztosítások

Ennek szellemében újult meg a Netrisk.hu utasbiztosítási felülete, amelyen az ügyfelek öt szolgáltatási elem (orvosi ellátás, baleseti halál, poggyász, műszaki cikk, felelősség) tekintetében is maguk választhatják meg a biztosítási összeg mértékét. Ezek mellé a rendszer kiegészítőként további szolgáltatásokat is felkínál (jogvédelem, repülőgépes kiegészítő, gépjármű asszisztencia, útlemondás és extrém sport biztosítások).

 

Az utasbiztosítási felületen korábban is lehetőség volt arra, hogy az ügyfelek megjelöljék, milyen szolgáltatást tartalmazzon feltétlenül a biztosításuk. A csaknem 30 féle szempont közül az idei év eddigi időszakában az ügyfelek leggyakrabban az alábbi tényezőket tartották fontosnak külön kiemelni:

  • Az egészségügyi ellátás költségeit a biztosító fizesse a szolgáltatónak (ne kelljen az ügyfélnek előfinanszíroznia)
  • Mobiltelefon biztosítása
  • Az orvoshoz vagy kórházba történő utazás költségeinek térítése
  • Sípályáról történő mentés
  • Bőrönd biztosítása
  • Fényképezőgép biztosítása
  • Hordozható számítógép (laptop, tablet, stb.) biztosítása