2017. október 22. vasárnap
Előd és Korinna napja

Ebéd helyett fitnesz-edzésre küldi alkalmazottjait a bank

Nemcsak edzésre lettek kötelezve a banki alkalmazottak, hanem hordozható fitnesz-trackereket is kaptak, hogy megfigyelhessék szervezetük élettani jeleit és általános egészségi állapotukat. Az infókat hat hónapon át gyűjtik egy külső cég applikációjában. Így megkapják a bank egészségügyi kóciensét!

A kiadós munkaebédek elválaszthatatlanok a fináncszektortól és a nagytőke világától. Legalábbis Londonban.
Az ING Bank vezetése azonban szakítani akar ezzel, és azt is felülvizsgálja, érdemes-e reggel 7 órai londoni repülőjáratokra ültetnie alkalmazottait, majd még aznap este 9-es géppel visszaküldeni őket Hollandiába vagy Európa másik országaiba. Ez az erőltetett tempó nem egészséges, és nem segíti a hatékony, lelkiismeretes, pontos munkavégzést sem.8654.jpg


A pénzintézet menedzsmentje úgy döntött, egészségesebb és boldogabb munkaerőt szeretne látni az irodáiban. Márciusban a beosztottak TomTom okosórákat kaptak ajándékba, amelyek mérik, hány lépést tettek egy nap, mennyi kalóriát égettek el és mennyi a zsír a testükben.
Az ING programja 6 hónapig tart, ex-olimpikonokat és pszichológusokat is segítségül hívnak (a Lifeguard nevű holland cég hozza őket), akik tanácsadóként felügyelik, hogy a bankárok és brókerek alvási, pihenési és étkezési szokásai, valamint testmozgásuk is rendszeresebb legyen. A bank munkatársai Skype-on konzultálhatnak e tanácsadókkal.

Interperszonális versenyelőny

Az okosórák által rögzített adatokat egy külső cég applikációjába irányítják át, mely ki fogja számítani a bank egészségügyi kóciensét, mire a program novemberben véget ér.
A banknál 350 fős értékesítési csapat foglalkozik azokkal az ügyfelekkel, akik származékos ügyletekkel próbálják bebiztosítani pénzügyi kockázataikat. E team 95 %-a feliratkozott a fitnesszprogramba. Az ING célja nyilvánvalóan az, hogy a boldogabb és fittebb munkavállalók jobban bánjanak az ügyfelekkel.


A Business Insider angliai kiadása úgy értékelte a programot, mint tudatos versenyelőny kreálását: az ING felismerte, hogy a nagy befektetési bankokkal nem tudja felvenni a lépést az árversenyben és a termékek széles skáláját illetően. Ezért inkább az ügyfélélményre kell fókuszálnia, a banki alkalmazott és a kliens közötti jó kapcsolat megteremtése lehet az a piaci rés, amivel a nagy bankok nem feltétlenül rendelkeznek, mert arctalanabb szolgáltatást nyújtanak.
Ha a banki alkalmazott kiegyensúlyozott, sokkal pozitívabb kapcsolatot tud kialakítani az ügyfelekkel, aki emiatt -vélhetően- lojálisabb lesz a pénzintézethez.
"Ha a jól-létre (wellness) koncentrálunk, a teljesítmény is igazodni fog ehhez", mondta Mark Pieter de Boer, a pénzügyi piacokra fókuszáló értékesítési vezető a banknál.


Az ING szeretné "energikusabbá" tenni az értékesítési teamjét. A csapat tagjainak nincsenek előírva értékesítési célok, összegeket, amelyeket teljesíteniük kell, teljesítményindikátoraik közül -amelyekkel mérik a munkájukat- több tisztán a személyes célokra vonatkozik, például az egészségi állapotukra. Ezt fogja javítani a 6 hónapos program.
Az ING tavaly már elindította az "érzelmi kóciens" mérését az alkalmazottak körében. Ezt olyan program, mely rádöbbenti a munkavállalókat, hogy hiedelmeik, beidegződéseik, nézeteik és a viselkedési szokásaik mennyire nagy befolyással vannak a munkavégzésükre és arra, hogy milyen mértékben érzik motiváltnak magukat.

Forrás: Business Insider