2024. április 29. hétfő
Péter napja

VIrtuális valóság a mindennapokban

A hordható okoseszközök egyre mélyebbre férkőznek be a mindennapjainkban. Az irányzat az élettani funkcióinkkal kapcsolja össze a digitális eszközöket: meghekkeljük a testünket és az érzékeinket.

Az elsőgenerációs hordható technológiák, mint a Google Glass,  gyökeresen felforgatják mindazt a szerepet, amelyet korábban a technikai fejlesztések játszottak az életünkben. Mindez azonban csak a kezdet. Előbb-utóbb jönnek a bionikus karok, lábak és szemek is. És ami még fontosabb: már egyáltalán nem idegenkedünk ettől a világtól.

A hétköznapi felhasználók életének részévé kívánja tenni a virtuális valóságot (virtual reality, VR) az LG Electronics (LG) és a Google. A VR for G3 kiegészítő ingyenesen jár majd azoknak (bizonyos régiókban), akik új LG G3 okostelefont vásárolnak. Az LG VR for G3 a Google Cardboard szemüvegével működik, segítségével a G3-tulajdonosok számos, a Google Play áruházból letölthető VR-kompatibilis alkalmazást és játékot próbálhatnak ki.

 

Közeleg a sci-fi

1545.jpg„A virtuális valóság ugyan még gyermekcipőben jár, fejlődésének kezdetén állunk, eddig azonban ez a technológia nagyon drága, és így elérhetetlen volt az hétköznapi felhasználók számára” – mondta Chris Yie, az LG Electronics Mobile Communications Company elnökhelyettese és marketingkommunikációs igazgatója. „A Google Cardboard segítségével a hétköznapi felhasználókon kívül a VR-technológia olyan fejlesztőkhöz is eljut, akik ezzel fejlesztik majd és javítják a mindennapi életünket a jövőben” – tette hozzá.

 

Az Ericsson ConsumerLab tavaly decemberben publikált jelentéséből pedig az is kiderül, hogy a fogyasztók elvárják, hogy a technológia és az összekapcsolhatóság egyre nagyobb szerepet játsszon a mindennapi élet valamennyi területén – a fürdőszobatükörtől a járdán át a gyógyszeres üvegekig. Sőt, a fogyasztók egyre inkább megbarátkoznak olyan elgondolásokkal, amelyek nem olyan régen még csak a képzelet világában léteztek – gondoljunk csak a háztartási robotokra vagy a gondolatátvitelre.

 

A „10 legújabb fogyasztói trend 2015-ben és a közeljövőben“ címet viselő jelentés szerint az okostelefonok korábban elképzelhetetlen hatással bírnak a társadalom jelentős részére. A fogyasztók újabb és újabb alkalmazásokat próbálnak ki és azokat tartják meg, amelyekről úgy gondolják, hogy javítják, gazdagítják, sőt akár meghosszabbítják az életüket. Mindez olyan gyors ütemben zajlik, hogy észre sem vesszük, hogy beállítódásaink és viselkedésünk minden korábbinál gyorsabban változik. A nemrég még elképzelhetetlennek tűnő termékek és szolgáltatások manapság gyorsan terjednek a fogyasztói piacon. Öt évvel 2020 előtt a jövő közelebbinek tűnik, mint valaha.

 

Gondolatátvitel és megosztás

Folyamatosan jelennek meg a kommunikáció új formái, amelyek új utakat nyitnak az ismerősökkel és családtagokkal való kapcsolattartásban. Számos okostelefon-tulajdonos vágyik olyan hordható eszközre, amely lehetővé teszi a gondolatok révén történő kommunikációt – és sokan úgy vélik, hogy 2020-ra ez már bevett módja lesz a kommunikációnak.

 

Mint ahogyan 2020-ra az intelligens városok sem lesz utópia többé. Az Ericsson jelentése szerint mindennapossá válik például a forgalomsűrűségi térképek és az energiafogyasztás-összehasonlító és valós idejű vízminőségmérő alkalmazások használata. 

 

A megosztáson alapuló gazdaság elterjedését is az igény hívja életre, ahogyan az Internet segítségével az információk megosztása minden korábbinál egyszerűbbé és hatékonyabbá válik. A jelentés szerint az összes okostelefon-tulajdonos fele nyitott rá, hogy kiadja üresen álló szobáját, kölcsönadja használaton kívüli háztartási berendezéseit, szórakoztató vagy sporteszközeit, hiszen az eszközök megosztása kényelmes és pénztakarékos megoldást jelent. 

 

A hosszú élet titka

1543.jpgA különféle felhő-alapú szolgáltatások egészségesebb és hosszabb életet biztosíthatnak. Az Ericsson kérdőívre válaszolók szerint a futáshoz használt különféle alkalmazások, pulzuszámlálók és az ételeinket ellenőrző intelligens tányérok alkalmazásonként akár két évvel is meghosszabbíthatják az emberi életet.

 

A fogyasztók jelentős részének pedig tetszik a mindennapi háztartási munkákat segítő háztartási robotok terjedése is. 64%-uk gondolja úgy, hogy 2020-ra a háztartási robotok jelenléte teljesen általánossá válik.

És ezt olvasta?

Ritmus a Facebookon

Legolvasottabb a rovatban