2024. április 28. vasárnap
Valéria és Nimród napja

A nőknek biztonság, a férfiaknak karrier kell

A magyar munkavállalók számára a fizetés volt a legfontosabb a Randstad adatai szerint, de a nemzetközi trendek alapján ez a tendencia tovább folytatódik. Az egyéb juttatások kisebb mértékben számítanak az álláskeresőknél, amikor egy ajánlatot elfogadnak. 

A fizetés alapján döntött volna két állásajánlat között a megkérdezett magyarok 41%-a – derült ki a Randstad Award adataiból. „Míg a válság idején a foglalkoztatás hosszú távú biztonsága volt fontosabb a munkavállalóknak, addig a gazdaság megerősödésével a pillanatnyi fizetés vált az elsődleges szemponttá. Arra számítunk, hogy még dominánsabb lesz a juttatások szerepe a döntési folyamatban.” – mondta Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.

A Randstad Award 

A világ legnagyobb munkáltatói márka felmérésében 23 ország munkaerőpiacát vizsgálják, ami a világgazdaság 75%-át fedi le. A kutatás keretében a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélése mellett a munkaerőpiac legfontosabb mozgatórugóit vizsgálják. Az adatok gyűjtését és feldolgozását egy független kutatóintézet, a belga ICMA csoport végzi életkor, nem és régió szerint reprezentatív mintán, a 18-65 éves korosztályban. A publikált kutatásban globális szinten mintegy 200 000, Magyarországon több mint 5500 potenciális munkavállaló vett részt.

 

Változást várnak a szakemberek az iparági preferenciákban is. „A 2014-es adatok szerint minden második magyar szeretett volna az autóiparban dolgozni, de az eredményekre rányomhatta a bélyegét az a hatalmas várakozás, ami az Audi és a Mercedes beruházásai nyomán keletkezett.” – tette hozzá Baja Sándor. Ugyan az autóipar vonzereje nem csökkent az elmúlt egy évben, de várhatóan idén már kiegyenlítettebb lesz a szektorok megítélése. „A kutatásban 30%-kal több embert, összesen 7000 munkavállalót kérdezünk meg, így még pontosabban látjuk a trendeket.” – jegyezte meg a szakember.

 

Munkahelyi légkör vagy karrier? 

A Randstad Award – a világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése – számos szempontot vizsgál a munkavállalók motivációjával kapcsolatban. A 2014-es adatok szerint a különböző demográfiai csoportok elvárásai között olyan lényeges különbségek voltak, amelyet a munkáltatóknak is érdemes figyelembe venniük az állások meghirdetésénél.

 

A nemek elvárásai közti különbségeket vizsgálva kiderült, hogy a férfiakat az átlagosnál jobban vonzzák az előrelépési lehetőségek, de a munkahelyi légkör kevésbé fontos a számukra. A hölgyeket ezzel szemben a rugalmas munkavégzés lehetőségével, a munka és magánélet közötti egyensúly elősegítésével lehet a vállalathoz csábítani. „Ha valaki kifejezetten fiatalokat szeretne alkalmazni, akkor érdemes hangsúlyoznia a karrierépítés támogatását akár nemzetközi szinten is, valamint inspiráló munkahelyi környezetet biztosítani. Ha azonban sok alacsonyabb végzettségű dolgozót kell gyorsan felvenni például betanított munkára, akkor a telephely megközelítésében érdemes segítséget felajánlani.” – mondta Baja Sándor.

És ezt olvasta?

Ritmus a Facebookon

Legolvasottabb a rovatban