Robot szolgál ki a Pizza Hutban
A világ első, emberi érzelmeket és testbeszédet is értelmezni tudó robotja, Pepper egy applikáció segítségével mostantól a digitális fizetéseket is kezeli. A Pizza Hut Asia lesz az első, ahol a vásárlók élvezhetik Pepper kiszolgálását.
Május 24-én Párizsban mutatták be azt az alkalmazást, amely segítségével Pepper személyre szabott ajánlásokkal és információkkal segíti a vásárlási folyamatot. Az app jelenlegi formájában elsősorban gyorséttermi környezetben használható, de hamarosan további vásárlási helyzetekben, többek között hotelben, bankban és repülőtereken is szolgálja a fogyasztókat.
Robotok az ügyfélszolgálaton
A Pizza Hut Asia üzletlánc most induló pilotjának célja, hogy Pepper robot 2016 végéig bekapcsolódhasson a rendelések felvételébe, és javítsa az ügyfélkiszolgálást az éttermekben. A bejelentés komoly előrelépést ígér a kereskedelem terén, az új alkalmazással ugyanis a robot ügyfélszolgálati tevékenységet is el tud látni, miközben információt szolgáltat és értékesít. A fogyasztók vásárlását segítő új funkciók minden bizonnyal az ügyfelek elégedettségét is fokozzák majd.
“Az új fizetési technológiák megjelenésével a fogyasztói igények is megváltoztak. A felhasználók ma már a személyre szabott kiszolgálás és ajánlatok mellett egyszerű és gördülékeny fizetési élményt várnak.”- mondta Tobias Puehse, a szingapúri MasterCard Labs innovációkért felelős alelnöke. “A robot intelligenciáját egy új szintre emeltük a fizetési funkció bevezetésével, így sokkal emlékezetesebb és személyesebb vásárlási élményt biztosítunk a fogyasztók számára, amely túlmutat az önkiszolgáló automatákon.”
Ahhoz, hogy a robot segítségével vásárolni, és rajta keresztül fizetni tudjunk, mindössze üdvözölnünk kell Peppert, majd össze kell kapcsolnunk őt a MasterPass fiókunkkal. Erre kétféle megoldás is létezik: a mobilalkalmazásban rákattintunk a Pepper ikonra, vagy leolvassuk a robothoz csatlakoztatott tableten található QR-kódot. Ezután a robot személyre szabott javaslatokkal és ajánlásokkal segíti a vásárlási folyamatot, bővebb információt szolgáltat az árucikkekről és meg is vásárolja a termékeket. A teljes fizetési tranzakció a MasterPass mobilalkalmazáson belül valósul meg, amelyhez Pepper Wi-Fi hálózaton keresztül csatlakozik.
Intelligens robotok
Évek óta használjuk a mesterséges intelligenciát. A Google keresőmotorja, a Google Fordító, a Facebook képfelismerő képessége, a női hangon beszélő GPS az autónkban, vagy okostelefonunk hangfelismerő rendszere -amivel szóbeli utasítás révén nyithatunk meg weblapot- és a telefon válaszoló hangja. Ezek mind ennek a technológiának vívmányai - mutat rá a Piac & Profit üzleti magazin egyik cikkében.
Az emberformájú robotok is csakhamar mindennapi életünk részévé válnak. Japánban a Softbank fiókjai előterébe állította fel Peppert, az emotív robotot, „aki” felismeri a stressz jeleit a kliensek arcán és a kávéautomatához irányítja őket. A robotot 2015 nyara óta magánszemélyek is megvásárolhatják Japánban potom 2000 dollárért (559 ezer forint). Képtelenség, hogy a törzshelyeinknél (bank, kávéház, ABC, stb.) robotoló robotot, főleg ha aranyos formájú, előbb-utóbb ne üdvözöljük úgy, mint emberi individuumot.