2021. október 26. kedd
Dömötör, Amanda és Armand napja

Nem szereti az Y-generáció a zabpelyheket: más reggeli kell

Generációknak volt a nap kezdését meghatározó eledele. A világ legnépszerűbb reggelije. De a mai fiatalok tömegesen pártolnak el tőle. Nem az íze miatt. Hanem mert lusták elmosogatni az edényeket. Nekik sincs idejük semmire: rohanva kapják be a reggeli falatokat.

6543.jpgA kutatások szerint a fiatalok nem azért mellőzik a pelyheket a reggelijükből, mert utálnák. Hanem mert túl sok vesződséggel jár elmosogatni utána! 

 

A mai tizen-huszonévesek már egy rohanósabb világba születtek bele, ahol kaját kivenni és visszacsomagolni, s edényt mosogatni már nem kívánatos munka. A Mintel által megkérdezett amerikai ipszilonosok 40 %-a ezért tartja kényelmetlennek a zabpelyhek fogyasztását.

 

Inkább olyan élelmiszertermékeket fogyasztanak, amelyek csomagolása eldobható és nem kell utána takarítani. Ilyeneket a joghurtok, a gyümölcsök és a gyorséttermi szendvicsek. Ráadásul reggel is nézni kell az órát, időben induljon el az ember otthonról, mindent összepakolt-e, ezek mellé a mosogatás, a konyhai rendet tevés -úgy látszik- már nem fér be. Gyakran a reggelijüket is -azt a bizonyos joghurtot, szendvicset, banánt- így útközben, az iskolába vagy a munkahelyre sietve kapják be, úton a metróállomás vagy a buszmegálló felé.

 

2009 és 2014 között az USA-ban 5 %-kal csökkentek a pelyhek eladásai. E visszaesés egyértelműen a fiatalok számára írható, holott több amerikai étkezik reggel, mint a korábbi évtizedekben. Régen a zabpehely számított a reggeli fénypontjának, ma már sok lehetőség között válogathat a fogyasztó. 

 

A pelyhek multija, a Kellog két és fél évnyi csökkenés után végre némi növekedést (1,5 %) könyvelt el a reggelinek szánt termékskálájának eladásaiban, a pelyhek forgalma ezen belül 4 %-nal nőtt. De ez sem a reggeliként való fogyasztásuknak köszönhető: napközben eszegetik az emberek őket.

 

A vállalat vezére, John Bryant elmondta, a zabpelyhek 30 %-át már nem a reggelihez eszik, hanem később a nap folyamán. A cég is kénytelen volt az instagrammon nyomulni és reklámoznia új termékeit, hogy meg tudja érinteni a kamaszokat és az ifjú felnőtteket, mint célközönséget. 


Macerás kimazsolázni is6544.jpg

A másik visszásság, ami a hagyományos amerikai reggelit jellemzi, a müzlikhez adagolt mazsola mennyisége. A Business Insider újságírója fedezte fel a Readditen azt a fotót, mely megmutatja, ha hogy néz ki az arány, amikor különválasztják a magvakat és a mazsolát a Kellog Raisin Bran nevű termékében, vagyis a korpás müzliben. A mazsola már a zacskó tartalmának nem kis hányadát teszi ki. Ami finoman szólva nonszensz, hiszen a tápanyagokban gazdag magvakért veszik őket az emberek, nem az aszalt szőlőért.

 

A fotó 3000 kommentet generált, amikor először rakták fel. (A megosztásokat nem számítva.) Egy óriásadag a Kellog Raisin Branjéből 1,25 pohár mazsolát tartalmaz. Amerikában a pohár (cup) 23,65 decilitert jelent.

Ez az annyit tesz, hogy a mazsola adja a termék 13,9 százalékát!


(Forrás: The New York Times, Business Insider)

És ezt olvasta?

Ritmus a Facebookon

Legolvasottabb a rovatban