2024. április 29. hétfő
Péter napja

Pihenésre és baráti kapcsolatokra vágyik az átlag magyar

Amennyiben rendelkezne napi 30 perc szabadidővel, a magyar lakosság 40%-a legszívesebben a családi és baráti kapcsolatok ápolására, valamint pihenésre fordítaná azt - derül ki egy felmérésből. 

A 18-59 éves magyar lakosság körében végzett reprezentatív kutatást az NRC, amely során a célcsoport érdeklődési körét, időkihasználását és ezek arányát, valamint a tájékozódási preferenciáikat és szabadidős tevékenységeiket vizsgálták. 

 6515.jpg

Mit kezdene 30 percnyi szabadidővel?

Amennyiben a magyarok rendelkeznének napi 30 perc szabadidővel, akkor 40% töltené azt legszívesebben családi és baráti kapcsolatok ápolásával. Pontosan ugyanannyi, mint amennyi alvásra és pihenésre fordítaná az idejét - derül ki az ingyenes személyiségfejlesztést és szakmai fejlődési lehetőséget kínáló MentorFM mobilalkalmazás fejlesztőinek megbízásából készült vizsgálatból.

 

A szépségápolás minden 10. (10%), míg a film- és sorozatnézés minden 4. (26%) magyar számára kívánatos szabadidős tevékenység. Minden 7. magyar (15%) fordítaná szabadidejének 30 percét személyiségfejlesztésre és szakmai ismeretek elsajátítására. Ez az arány valamivel magasabb (22%) a fiatalok, illetve a felsőfokú végzettséggel bírók (22%) körében. A személyiségfejlesztés és szakmai ismeretek elsajátítása iránt egyszerre érdeklődők körében már közel 40% szánná az említett szabad 30 percet e témákra.

 

Úgy tűnik a gasztronómia minden visz: minden 2. magyar (50%) érdeklődik az ilyen tartalmak iránt, míg csupán miinden 8. (13%) az üzleti trendek és a gazdaság iránt. Az egészséges életmód azonban megközelíti a gasztro témák népszerűségét:  45% figyelmét felkelti.

 

Említésre érdemesek a külföldön érvényesüléssel foglalkozó tartalmak: ha van rá ideje,  minden 6. magyart (17%) érdekel; majdnem ugyanannyian érdeklődnek a külföldi lehetőségek, mint a bulvárhírek (18%) iránt.

 

Személyiség vagy szakmai fejlesztés?6514.jpg

A 18-59 éves lakosság nagyjából fele (47%) fordít elegendő időt a személyiségfejlesztésre, míg pontosan a fele (50%) a szakmai informálódásra; az „elegendő” az adott személy szerint ideálisnak tartott időt jelenti. Nagyjából minden 3. ember (36%) érzi úgy, hogy mindkét területre elegendő időt tud fordítani. Leginkább a felsőfokú végzettséggel rendelkezők elégedettek az időráfordítással: 55% és 59% az aránya a célcsoportban azoknak, akik saját személyiségük fejlesztésére, valamint a friss szakmai ismeretek elsajátítására elegendő időt tudnak fordítani.

 

A saját szakmán belüli hírek és információk leginkább a felsőfokú végzettséggel rendelkező férfiakat (56%) vonzzák, míg a személyiségfejlesztés a felsőfokú végzettséggel bíró nőket (60%) korcsoportot tekintve a személyiségfejlesztésre szánt idővel a 18-29 éves korosztály a leginkább elégedett (56%), míg a 30-39 évesek körében ez az arány mindössze 38%. Vélhetően leginkább szabadidőben végzett személyiségfejlesztés valamivel jobban elsikkad az erre affinisek körében, mint a munkaidőben is végezhető szakmai önfejlesztés: a személyiségfejlesztés iránt érdeklődők fele, míg a szakmai információkra fogékony alcsoport kétharmada véli megfelelőnek az adott témára fordított időt.

 

Szeretjük a teszteket

A 18-59 éves korosztály a legszívesebben (47%) tesztek kitöltésével és értékelésével fejlesztené személyiségét: különösen a személyiségfejlesztés iránt affinis alcsoport körében (67%), de a szakmai- és személyes önfejlesztés iránt egyszerre érdeklődőknek is kétharmada preferálja ezt a módot (64%); míg pszichológus által vagy rendezvényen csupán minden 4. (23%) érdeklődő fejlesztené magát szívesen.

 

Okostelefont és tabletet ilyen célokra mindössze a lakosság 13%-a, vagyis minden 8. magyar használna, miközben videók segítségével minden 3. (31%) magyar fejlesztené önmagát.