DNS-ünkhöz akar hozzáférni a CIA?
A CIA bőrkozmetikai cégbe fektetett pénzt, melynek új terméke DNS-mintát gyűjt a fogyasztóktól. Talán globális génadatbázist akar gyűjteni az USA külföldi hírszerzéséért felelős ügynöksége?
Kevesen tudják, hogy a CIA-nek kockázati tőkealapja is van, mely új technológiákba fektet tőkét. A kockázati tőke lényege, hogy több folyamatban lévő innovációba invesztál, melynek kimenetele és sikere kétséges. Egy-kettő viszont általában bejön közülük, piacképes terméket eredményez, s ezek annyira sikeresek, hogy kiegyensúlyozzák a többi startup cégben eszközölt befektetés elbukását.
A CIA In-Q-Tel nevű kockázati tőke alapja a Skincential Sciences nevű cégbe fektetett, melynek honlapja első ránézésre semmi rendhagyót nem árul el a cég küldetéséről: szeretné tisztábbá és "fiatalosabbá" tenni a bőrt a Clearista márkanév alatt árusított termékekkel.
A cég olyan technológiát dolgozott ki, mely szinte észrevétlenül, de mindenképpen fájdalom nélkül szerez DNS-mintát a bőr felső rétegéből, állítja a The Intercept, mely megszólaltatta a Skincential vezérigazgatóját.
"Ha van valami, ami nem mutatkozik a felszínen, az nem része a kapcsolatunknak és nem is tudok róla", válaszolta a CIA érdekeltségét és érdeklődését firtató kérdésre Russ Lebovitz, a Skincentinal vezetője. "Nem tudom megmondani az In-Q-Tel hogyan dolgozik másokkal, de azt látom, hogy nagyon érdeklik őket a tisztán tudományos alapú dolgok."
Rendhagyó, hogy titkosszolgálatok pénzzel játszadozzanak az üzlet világában (legfeljebb felkelőket pénzelnek diktatúrák ledöntésére rendszeresen). Az In-Q-Telt 1999-ben alapította George Tenet, a CIA akkori igazgatója.
Az alap nem profitorientált, az "amerikai hírszerzés technológiai igényei és a megjelenő innovációk közötti szakadékot" hivatott áthidalni.Az alap nevében a Q arra a pasasra utal, aki a James Bond-filmekben mindig megjelent demonstrálni legújabb fejlesztésű okos -vagy félresikerült- ketyerét.
Az In-Q-Tell az elmúlt évtizedben számos technológiai startupba fektetett a Szilícium-völgyben, köztük olyan cégekbe, melyek az érintőképernyőt kifejlesztették. Az alap tehát nem kis részben felelős tehát e technológiai elterjedéséért.
(Forrás: Business Insider)