2024. május 04. szombat
Mónika és Flórián napja

Van, amiben aranyérmes Magyarország

A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) 2015. decemberi jelentése (World Tourism Barometer) szerint a TOP50 európai úti cél között a hozzánk érkező  turisták száma nőtt a legdinamikusabban 2015-ben.

A világon 4,4%-kal, Európában 5,1%-kal, a közép-kelet-európai régióban 6,6%-kal, Magyarországon pedig 19,1%-kal nőtt a nemzetközi turistaérkezések száma 2015 első háromnegyed évében - derül ki a UNWTO jelentéséből.

 

Egyre vonzóbbak vagyunk5253.jpg

Magyarországon több mint a világátlag négyszeresével nő a nemzetközi turistaérkezések száma az adatok alapján. Az UNWTO TOP 50-es listáján szereplő Európai országok közül a második legnagyobb növekedést (13,3%) Szlovákiában mérték, a bronzérmes pedig Írország lett 12,8%-kal. Csehországban 8,5, Ausztriában 6,4, Lengyelországban pedig 5%-os bővülés volt a vizsgált időszakban a nemzetközi turistaérkezések számában.

 

A nemzetközi turisztikai bevételek vonatkozásában is kimagasló teljesítményt, (dollárban számítva) több mint 7%-os növekedést ért el Magyarország. Abszolút értékben a Magyarországra érkező többnapos látogatók száma 11 millió fő volt 2015 első háromnegyed évében, akik 95,6 milliárd forintot (forintban számítva +15,2%) költöttek itt a vizsgált időszakban.

 

A turizmus világtrendjei, valamint az utazási szokások és igények változása kifejezetten kedveznek a magyar turisztikai kínálatnak: a többszöri, rövid utazások trendje például a budapesti városlátogatásoknak, az európai demográfiai trendek pedig az egészségturizmusnak teremtenek jó lehetőségeket - véli k a Magyar Turizmus Zrt. szakemberei.

 

2016: gasztroélmények éve

5254.jpgA Torkos Csütörtökkel (február 11.) indul a Gasztroélmények Éve tematikus programsorozat, amely 4 - 5 nagyszabású, országos vagy azon is túlnyúló gasztronómiai eseményt ölel fel 2016 során.

 

Ennek keretében minden hónapban más és más ételek, ételcsoportok „kerülnek majd terítékre" a gasztroélmények bemutatása során, figyelemmel a legújabb globális trendekre, illetve a kárpát-medencei, regionális és kistérségi ízekre és hagyományokra egyaránt - hangzott el az Országos Tourinform Találkozón Budapesten, tavaly november. A „Gasztroélmények Éve" koncepciójának megalkotásakor a Magyar Turizmus Zrt. szorosan együttműködik a szakmai szervezetekkel és szolgáltatókkal.

 

A Gasztroélmények Éve keretében a Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy az eddigieknél nagyobb erőkkel népszerűsítse a magyar vidék vonzerőit mind belföldön, mind pedig külföldön.

 

A pörkölt és a Hortobágy helyett ijesztgetős városnézés és szextúra

A5255.jpg romkocsmák és a budapesti gyógyfürdők (a hazai gyógyfürdőkkel kapcsolatos cikkünket itt találod) vonzzák a legtöbb turistát, de emellett egyre növekszik az igény a nem hagyományos városnéző túrákra, különleges élményt kínáló egy-két napos kirándulásokra.

Budapesten is elérhetőek olyan alternatív szórakozási formák, amelyek még néhány évvel ezelőtt is elképzelhetetlenek lettek volna. Szerveznek például ijesztgetős horror-városnézést, ahol a leghíresebb bűnügyek, vagy történelmi tragédiák helyszíneit mutatják be, de indul erotikus kirándulás is, ahol a századfordulós vigalmi negyed történelmét ismerhetik meg az érdeklődők.

Az ócskaságok szerelmeseit a város bolhapiacaira viszik szervezett formában és egyre népszerűbbek a tematikus belvárosi séták is. Van, aki  a századforduló hírességeinek kevéssé ismert életét tárja fel, míg mások szociokulturális sétára vagy a régmúlt vásárlási szokásait bemutató kalandozásra invitálják a Budapestre látogatókat.

 

És ezt olvasta?

Ritmus a Facebookon

Legolvasottabb a rovatban