2018. december 17. hétfő
Lázár és Olimpia napja

Ezt teszik a sikeres emberek minden este

Rohanó korunkban nem mindegy, hogy a munkaidőn kívüli órákat mivel tölti az ember. A sikeresek az esti órákkal is tudatosan bánnak Az nemcsak a relaxáció, a pihenés, hanem az önfejlesztés időszaka is. A testi és lelki egészség megőrzésének fontos eszközei az esti habitusaink.

Egy pszichoterapeuta összeszedte mi az a hat dolog, amire sikeres emberek használják az idejüket este.

 

Kapcsold ki a melót

Határozd meg, mi az az időpont, amikor tényleg felhagysz nemcsak a munkával, de azzal is, hogy rá gondolsz. Nem csekkolod az emaileket többé, nem veszed fel a telefont, és nem töröd a fejed szakmai kérdéseken. Fogadd el, hogy minden nap csak bizonyos melómennyiség teljesíthető. Habár a túlteljesítők hajlamosak éjt nappallá téve dolgozni, éjszaka is melózni otthon, ez csak rövid távú sikert eredeményezhet, mert hosszabb távon kiégéshez vezet.

 

11028.jpgTervezd meg a holnapod

Írd le egy határidőnaplóba, hogy holnap mit kell tenni. Ezzel nagyjából rendbe rakod, hogy hol állsz a dolgaiddal. Ez jó eszköz arra is, hogy elvágd a fonalat. Itt ér véget a gondolkodás a melóról, holnap majd ugyanitt folytatjuk.

 

Bocsáss meg

Engedd el a nehezteléseidet minden olyan bosszantó dolog miatt, amit napközben okoztak neked kollégáid. Ezzel ellazítod az elméd és megteremted a feltételeit, hogy megnyugodva hajtsd álomra a fejed.

 

Gondolkodj pozitívan

Sokakat kerít hatalmába este a szorongás. Vagy azokon a dolgokon aggódnak, ami nem sikerült napközben, vagy már a következő napi teendők miatt stresszelnek. Koncentrálj azokra a pillanatokra, azokra a beszélgetésekre, eseményekre, amik örömet okoztak, akár legalább egy-két pillanatig. Azokra a megjegyzésekre, amiket viccesnek vagy elmésnek találtál.

 

Élj magánéletet

Menj el vacsorázni a haverjaiddal, a pároddal, élvezd az otthon töltött órákat, perceket családoddal. Így megvalósítható a kellő egyensúly a magánélet és a szakmai élet között. Másrészt féloldalas az ember. Ha olyan emberek társaságában vagy, akiknek nincs köze a szakmádhoz, könnyebben megfeledkezel a munkádról.

 

Kapcsold ki a világot

Ma már minden otthonban online kapcsolattal rendelkező eszközök garmadája működik, az okostelefontól a laptopon át a táblagépig. Rajtuk pedig nézünk egy sor platformot: Facebook, Twitter, Instagram, nonstop hírfolyamok, felugró kis ablakokban értesítések, sőt még az okosóra is be van kötve a netre. A platformok e gazdagsága mellett még nagyobb kihívás kikapcsolni. A sikeres emberek nem csüngenek a nap 24 órájában. Tudják, hogy elméjüknek szüksége van a kikapcsolásra, amikor a lehető legkevesebb külső stimulus éri őket.

Ha az elalvás ideje este 11 óra, már 10-kor kapcsoljunk offline életvitelre. Ne felejtsük el, az éjszaka a lepihenés időszaka, tehát az elalvás előtti fél vagy egy órában már fel kell készíteni erre a testet és az elmét. Vagyis ne végezzünk olyan tevékenységeket, amik felspannolnak, ne bonyolódjunk heves vitába, ne nézzünk horrorfilmet, ne hallgassunk hangos zenét. Tekerjük le a fényeket, húzzuk be a függönyt, készüljünk fel a teljes ellazulásra. A hosszú időn keresztül tartó rossz alvás ugyanis súlyos betegségeket okozhat.