Konzervatív Reese Witherspoon divatmárkája
Az amerikai vidéki élet, a "heartland" miliőjét idézi meg Witherspoon Draper Jones nevű brandje. A márka által kínált viseletek beillenének olyan filmekbe, mint A szív hídjai, a Forrest Gump, a Gilbert Grape, Az utolsó mozielőadás, a Mennyei napok, vagy Az élet csodaszép.
Ez a verandás, fából készült családi házak, az amerikai pite -nem a film, hanem az étel-, és végtelen búzamezők világa. Hívták ezt már sokféleképpen: Americana, Middle America, heartland.
A Draper Jamesnél a meghökkentés, az extravagancia, a polgárpukkasztás tabu. Ez a vidéki amerikai rózsaszín szemüvegen keresztül lát(tat)ott világa.
A Witherspoon által propagált szoknyák, ingek, blúzok a konzervatív középosztály viseletei. "A kollekció modern változata azoknak a déli tagállamok hagyományos öltözeteinek, amelyek között felnőttem", mondta Witherspoon. (Nagyszülei az USA déli részéről származnak.) A színésznővel készült interjút ITT olvashatja!
Túl a nosztalgián, a színésznő nyilván úgy látta, anyagilag, piaci értelemben jobban megéri a széles középosztályt kiszolgálni termékekkel, mint a különcködő városi divatőrülteket.
Persze az sem teljesen igaz, hogy Witherspoon a tömegeket célozná meg. A The Guardian arról számolt be, hogy a Draper James termékei 200-400 font körül mozognak (70 000-140 000 forint). Ugyanabba a kategóriába tartozik, mint a Kate Spade és a Tory Burch: a "preppy" stílus némi retro beütéssel. A preppy nehezen magyarítható, igazából az alsó tagozatosok pedáns, eminens öltözködésére utal.
A Draper James nemcsak ruhákat árul, hanem kiegészítőket, táskákat, parfümöt, takarókat, íróeszökzöket, levélpapírokat, fürdőruhákat, bútorokat, kozmetikai szereket is árul. Arról nem szól a fáma, hogy az Oscar díjas színésznő minden egyes árut jóváhagy-e, illetve mekkora beleszólása van a termékek megtervezésébe.
Witherspoon aligha mondható pionírnak. Kortársait és kolléganőit követte azzal, hogy 2015-ben ő is megvetette lábát a divatiparban. 2014-ben Blake Lively alapította meg életmód brandjét Preserve néven - igaz, egy évvel később megszüntette. 2008-ban Gwyneth Paltrow hozta létre a Goopot, mely azóta is dübörög, s az üzleten az sem ront, hogy a márka egy-két termékleírása és ajánlása közröhej tárgya lett a sajtóban, mint például az energiavámpír-riasztó.
Witherspoon brandjét hasonló botrány lehetősége aligha fenyegeti.
(The Guardian, eonline)