2017. október 22. vasárnap
Előd és Korinna napja

7+1 tipp vezetőknek és munkavállalóknak

Elérkeztünk egy korszak határához, ami az egész emberiséget érinti, a negyedik ipari forradalom zajlik, a robotizálás fontos szerepet kap, ezért az alkalmazkodás és tanulás képességei felértékelődnek. Egyik korosztály sincs előnyben, mindenkinek megvannak a saját kihívásai.

10301.jpgAz éppen munkába lépő fiatal generációnak intenzív, új informatikai rendszert kell gyorsan megtanulnia, az idősebbeknek a napi kihívásokkal szükséges felvenni és tartani a lépést, hogy a folyamatos változásoknak megfeleljenek. Az új digitális kor ideális munkavállalója kész a változásra, erre kellően nyitott és tanulni is hajlandó érte, valamint igazi csapatjátékos. Elérkeztünk egy korszak határához, ami az egész emberiséget érinti - állítják a Motiment Kft. szakemberei.

Ahhoz, hogy a jövő szakemberei lehessünk el kell fogadnunk, hogy az irodai folyamatok számtalan hatékonyságnövelő tartalékot rejtenek, a versenyképesség kulcsa a mérésekkel alátámasztott döntéshozatal. Ezen felül több szempontot is érdemes figyelembe vennünk. Íme, a munkafolyamatok mérésével foglalkozó MOTIMENT módszertan szakembereinek tanácsai:

 

  1. A jövőálló cégeknél a HR szorosan együtt dolgozik az adott szakmai terület vezetőjével, hogy a jelöltről már a kiválasztásnál kiderüljön, mennyire fér bele a meglévő csapatba. A vezető tudja a legjobban, milyen feladatra keres embert, ismeri a már működő közösséget, így rálátása van arra, hogy beleillik-e a csapatba a jelentkező vagy sem.

 

  1. Érdemes a kollégákkal együtt haladni a digitalizálható elemek feltárásában, a robotika bevezetésében és közösen megérteni, elfogadni, hogy ami programmal jobban megoldható, ahhoz nem kell emberi erőforrás. Bármilyen új vállalati bevezetésnél nagyon fontos a munkatársak tájékoztatása, valamint a bevezetett rendszer céljának és értelmének megbeszélése. A digitalizáció támogatást nyújt a munkatársaknak és folyamatoknak, a jövő munkavállalója már csak azokat a folyamatokat végzi majd el, amelyek izgalmasak a számára, a rutinfeladatokat a technikára, a robotokra bízhatja.

 

  1. Fontos, hogy egy vállalat tudja, hogy mik a pontos munkafolyamatai. A technológia fejlődik, de az ember, ember marad. Döntéseket számok alapján tudunk hozni, de tudnunk kell a humán faktorról, hogy a kollégák mit adnak hozzá a teljesítményhez. Tömeges mérésekből tudható meg a legpontosabban, hogy milyen ütemben dolgozik a csapat, és ahhoz képest az új munkatárs, hogyan illeszkedik a folyamatba. 

 

  1. A rendszeres visszajelzések nagyon fontosak a vezetőktől. A folyamatmérés nem csak arra jó, hogy segítsen a vezetőknek megmutatni a lehetőségeket a kompetenciák és folyamatok kapcsolatának megértésével, hanem arra is, hogy visszacsatoljanak, azaz dicsérjenek általa.

 

  1. A munkavállalók arra törekedjenek, hogy megtanuljanak komplex informatikai struktúrákban gondolkodni. Jelenleg nagy a szakadék a folyamatok értése és azoknak az it-nyelvre való lefordítása között, nagyon ritka, hogy valaki mindkettőnek meg tudjon felelni. Nem elég például a papíron dokumentált angol nyelvtudás, hanem azt is tudni kell, a munkavállaló mire tudja azt ténylegesen használni? Például tud-e telefonon is angolul beszélni vagy csak személyes találkozás során?

 

  1. A megfelelő vezetői szemlélet elengedhetetlen: helikopter nézet (felülről), valamint a taktikai szint ismerete (legalul). A vezető részéről hajlandóság szükséges a tudások átadására ahhoz, hogy jobban működő legyen a szervezet, s ezzel együtt az ő külső és belső megítélése is pozitívvá váljon.

 

  1. A tervezés képességét a döntéshozóknak és a dolgozóknak is el kell sajátítaniuk. Ehhez nyújt támogatást a folyamatmérés, ami arra a legalkalmasabb, hogy objektív adatok alapján tudjon dönteni a vezető a további lépésekről és célkitűzésekről.

 

+ 1 TIPP: Az idősebbeknek a rutinja az értékes, a fiatalabbaknak az agilitásuk. Minden korosztály rengeteget tud egymástól tanulni, de teljesen más kezelést igényelnek. Éppen ezért ne versenyeztessük őket!