2017. november 25. szombat
Katalin, Katinka és Katrin napja

Közösségi étterem és piac lett az Év Kereskedője idén

Idén második alkalommal hirdették meg Az Év Kereskedője versenyt, hogy felhívják a figyelmet az eredeti és különleges megoldásokra és elismerjék azokat a kereskedőket, akik minden téren szeretnének többet nyújtani vásárlóiknak.

A Mastercard által meghirdetetett 3+1 kategóriában összesen 30 pályázat érkezett, melyekből hatfős független szakmai zsűri választotta ki a legkiemelkedőbbeket. Az egyik legnépszerűbb kategória A legjobb ügyfélélmény volt, 21 érvényes pályázattal. Olyan kereskedők szálltak versenybe a címért, akik a termékértékesítés során extra élményt nyújtanak vásárlóiknak. A kategória győztese a Cybergastro, azaz KAJAHU közösségi étterem és piac lett, akik újszerű digitális megoldásukkal, valamint sokoldalú szórakoztató lehetőségeikkel – élménypiac, élményfőzés – nyerték el a zsűri elismerését.

„Az év kereskedője” kategória

  1. KAJAHU
  2. Decathlon
  3. Spar Magyarország, Laptop.hu, Rossmann

 

„A legjobb multichannel fejlesztés” kategória

  1. Decathlon
  2. BOOK 24
  3. Online Prima Hungary

 

„A legjobb mobil app digitális fizetéssel” kategória

  1. IMO Hungary

 

„A legjobb ügyfélélmény” kategória

  1. KAJAHU
  2. Spar Magyarország
  3. City Taxi

 

A második helyezettnek járó oklevelet a Spar Magyarország vehette át az érdi Interspar áruházban megvalósított különleges vevőélményeket bemutató pályázatával. A harmadik helyet a City Taxi szerezte meg megújult mobilapplikációjával, hybrid autókampányával és „Ilyen is volt Budapest” szolgáltatásával.

 

A legjobb multichannel értékesítés kategóriában a szervezők olyan kereskedők nevezését várták, akik többcsatornás értékesítési stratégiát követnek, azaz fizikai bolt mellett online is értékesítenek. A pályázatokban szerepelt az, hogy miként egészíti ki egymást a két értékesítési modell, a kereskedő a fizikaihoz képest milyen különbségeket tapasztal az online értékesítésben, és ehhez milyen információkat, adatokat gyűjt, illetve milyen visszaigazolásokat kap a vásárlóktól. Ebben a kategóriában a Decathlon pályázata bizonyult a legjobbnak, kiemelkedően innovatív megoldásaival. Második a BOOK 24 lett többcsatornás eladói rendszerével, melynek része a könyvkuckó, a könyvautomata és még a mobilapplikáció is. A harmadik helyért járó elismerést az Online Príma Hungary kapta a webes és mobil bevásárlásokra fejlesztetett komplex kiskereskedelmi rendszeréről készített pályázatával.

A legjobb mobil app digitális fizetéssel kategóriában az IMO Hungary vitte el a fődíjat IMO Smart alkalmazásával, amely segítségével az ügyfelek könnyedén megtalálhatják a hozzájuk közel eső IMO autómosót, az alkalmazásból kiválaszthatják a mosóprogramot, és bankkártyával ki is tudják fizetni a szolgáltatást. Ebben a kategóriában olyan Magyarországon bejegyzett és hazánkban is értékesítő kereskedők nevezhettek, akik termékeiket mobil applikációs csatornán is értékesítik, és ezen keresztül a vásárlóknak valamely digitális fizetési megoldás használatát is nyújtják.

10235.jpgAzok a kereskedők, akik a meghirdetett három kategória egyikében neveztek, automatikusan versenybe szálltak  Az Év Kereskedője elismerésért is. A zsűri abszolút első helyezését A legjobb ügyfélélmény kategóriában győztes Cybergastro, azaz a KAJAHU közösségi étterem és piac érdemelte ki. A második helyezettnek járó elismerést a tavalyi győztes Decathlon kapta. A harmadik helyért járó oklevelet pedig három kereskedő, a Spar Magyarország, a Laptop.hu és a Rossmann vehette át. A zsűri értékelési szempontjai közül az eredetiség és a hatékonyság mellett a következetes és koherens kivitelezés, a kreatív kommunikáció, valamint az adott megoldásban rejlő fejlesztési, bővítési lehetőségek voltak fókuszban. Ezt a díjat az egyéb kategóriában nem nyertes vállalkozások is megkaphatták.