2024. április 25. csütörtök
Márk, Márkó és Márkus napja

A nomád, a játékos és az üzletkötő

Három kategóriába sorolja a fogyasztókat a most készült Oracle nemzetközi tanulmány az e-kereskedelem terén mutatott viselkedésük alapján. A cégek ezek alapján alakítják ki újításaikat a megnyerésükre. Ön melyik csoporthoz tartozik?

10218.jpgMíg a digitális innovációk újabb és újabb radikális változásokat hoznak a kiskereskedelemben, egy most közzétett Oracle-jelentés szerint három globális makrotrend van kialakulóban a fogyasztói magatartások terén. Az egyik ilyen fogyasztótípusba olyan vásárlók tartoznak, akik minden csatornát igénybe vesznek, és kihasználják mind a digitális, mind pedig a fizikai kapcsolati pontok előnyeit. A második kategóriába azok a leleményes vásárlók tartoznak, akik nyitottak az új, innovatív és technológiára alapuló fogyasztói élményekre. A harmadik típusú vásárlók ártudatosan keresik a kedvezményes ajánlatokat, és mindig a legjobb ár-érték arányt részesítik előnyben.

 

Az Oracle 2017-es nemzetközi felmérése több mint 15 000 fogyasztó vásárlási preferenciáit és hozzáállását vizsgálta Európában, Észak- és Latin-Amerikában valamint Ázsiában.

„E viselkedési trendek kiaknázásához és az efféle fogyasztók megnyeréséhez a vállalatoknak három fronton kell újításokat bevezetniük” – nyilatkozta Ray Carlin, az Oracle Retail alelnöke és ügyvezető igazgatója. „Az egyéni vásárlási élmény biztosításához, és a teljes csatornaspektrum használatának vállalati szintű elsajátításához közelebbről is meg kell ismerniük a fogyasztókat, és készen kell állniuk az innovációra.”

 

 

A felmérés szerint:

a fogyasztók 42%-a interneten és boltokban egyaránt vásárol minden héten

a fogyasztók 73%-a kiskereskedésbe szeretné visszavinni az interneten vásárolt termékeket

a fogyasztók 55%-a a boltban való böngészés közben is szeretné mobiltelefonnal ellenőrizni a termékkínálatot

a családok 44%-a szükségesnek tartja a virtuális értékesítési asszisztensek jelenlétét

a fogyasztók 35%-a örülne, ha drónokkal vagy vezető nélküli autókkal szinte valós időben kapnák kézhez megrendelt termékeiket

a fogyasztók 43%-a  rendkívül örülne, ha egyéni tárgyakat tudna három dimenzióban nyomtatni

a fogyasztók 84%-a elsődleges vásárlási szempontnak tartja a versenyképes árkonstrukciókat és promóciókat

A nomád sokoldalú vásárló, aki nem ragaszkodik egy adott márkához vagy csatornához, hanem inkább feltérképezi a termékek megismerésével és felkeresésével kapcsolatos lehetőségeket a vásárlás előtt.

A játékos technológiai megoldásokra alapozza vásárlási élményét, illetve olyan márkákat keres, amelyek újragondolt szolgáltatási rendszert nyújtanak.

Az üzletkötő imád alkudozni, és a kedvezményekre vadászik vásárlás közben.

 

Kiskereskedelmi innovációs lehetőségek hat trend mentén

A fent említett jelentés szerint a fogyasztók egyértelmű szerepet osztottak a technológiának a kiskereskedelmi szektor új globális standardjainak megállapítása terén. Ennek megfelelően valamennyi fogyasztó hasonló elvárásokat támaszt az áruk kiszállításával és visszaküldésével kapcsolatban, illetve önkiszolgáló mobil fizetési rendszereket és személyre szabási lehetőségeket szeretne.

„Ahogy a fogyasztók alátámasztják a trendeket vásárlási szokásaik révén, a felhőalapú infrastruktúrák egyre nagyobb szerepet fognak játszani az innovációk gyors elterjesztésében, és segíteni fogják a kiskereskedelmi szektort abban, hogy lépést tudjon tartani az elvárásokkal, és a kívánt élményeket biztosíthassa” – mondta Jeff Warren, az Oracle Retail stratégiai alelnöke. „Az elvárások eközben továbbra is nőnek, és egyre jobban várható a csatornaspektrum egészét átfogó vásárlási élmény kialakulása. A kiskereskedőknek így haladéktalanul át kell állniuk a felhőalapú megoldásokra, hogy egységes képet kaphassanak az offline és online üzletekben tanúsított fogyasztói magatartásokról.”

 

És ezt olvasta?

Ritmus a Facebookon

Legolvasottabb a rovatban