2017. szeptember 22. péntek
Móric napja

Mostantól egyszerűbb lesz edzés után vásárolni

Az egészségtudatos és sportkedvelő felhasználók okosórájukkal fizethetnek majd az egyérintéses termináloknál, világszerte 6,6 millió elfogadóhelyen. Már több okosórán is elérhető a fizetési funkció, így a pénztárcájukat, az okostelefonjukat is otthon hagyhatják, ha edzésre mennek.

Pénztárca és okostelefon nélkül is útra kelhetnek majd a jövőben a Fitbit Iconic™ okosórák használói, elég lesz ugyanis az okosórájuk ahhoz, hogy az egyérintéses termináloknál fizessenek. A közelmúltban bemutatott egyérintéses Fitbit eszközöket már elő lehet rendelni a Fitbit.com honlapon, és általánosságban októbertől lesznek használhatók. A fizetési funkció először az Egyesült Államokban működik majd – együttműködésben a résztvevő kibocsátó bankokkal –, ám más piacokra is hamarosan megérkezik a technológia. Egyetlen érintéssel fizethetnek majd a sportolók a Garmin vivoactive 3 okosórával is.

 

Techújítások a kényelemért

“A fogyasztók olyan technológiai újításokat várnak, amelyek egyszerűen, minél kevesebb klikkeléssel használhatók, mégis nagy segítséget jelentenek mindennapi feladataik ellátásában.” - mondta Kiki Del Valle, a Mastercard alelnöke. „Az egyérintéses technológiával a fitnesz-szolgáltatók rendkívül sokoldalú teljesítménymérőket kínálhatnak sportolóiknak. Azáltal, hogy ezek a sporteszközök fizetési funkciót kapnak, az edzés és a fitneszélmény még testreszabottabb és kényelmesebb lehet.”

Hogyan működik?

  • A Garmin felhasználók megadják a fizetési adataikat a Garmin Connect Mobile alkalmazásban (elérhető az Apple és Android app store-ban is) úgy, hogy beszkennelik a kártyájukat vagy kézzel begépelik az adatokat.
  • Amint az alkalmazás és az okosóra szinkronizálásra került, a kártya már használatra kész.
  • A felhasználó gyorsan elindíthatja a fizetési alkalmazást a Beállítások menüben, ezt követően pedig már egyetlen érintéssel fizethet a termináloknál, amikor csak szeretne.

Mit kínál az okosotthon?

Nem mese és nem is utópia, hogy mire hazaérünk a fűtés duruzsol télen, nyáron a klíma a kívánt hőfokra hűti a lakást, este a redőnyök maguktól lemennek, az intelligens hűtő jelzi, hogy mit kell vásárolnunk, és még sorolhatnánk az okos otthon nyújtotta kényelmi szolgáltatásokat.

A Mastercard piacvezető token szolgáltatása biztosítja a fogyasztóknak a szabadságot, hogy azzal az eszközzel fizessenek, amelyik a legkényelmesebb számukra – legyen az akár az okostelefonjuk vagy az okosórájuk –, a tranzakciók során pedig a lehető legmagasabb biztonsággal számolhatnak. A szolgáltatás részeként a Mastercard létrehoz egy egyedi számot, úgynevezett “token”-t, amely helyettesíti a bankkártyán található 16-jegyű kártyaszámot. A token szám önmagában nem használható fizetésre, ha egy másik eszközről indítanánk tranzakciót. A tokenek tehát úgy garantálják a fizetés biztonságát, hogy a betéti kártyánk vagy hitelkártyánk száma nem vesz részt a fizetési műveletben vagy a tranzakcióban.

A kártyatársaság célja, hogy a felhasználók bárhol biztonságosan fizethessenek és fogadhassanak fizetéseket internetre kapcsolt eszközeikkel, legyen szó viselhető eszközről, okosautóról, okosotthonról vagy egy boltról.

Radikális átalakulás várható

Az autóipar radikális átalakulás előtt áll: a digitalizáció következtében könnyen elérhetők az olyan szolgáltatások, mint a közösségi autózás és az autómegosztás. Újabb értékesítési csatornák születnek, közben teret nyernek az elektromos autók. Az önvezető járművek fejlődése is megállíthatatlan.

“Jól használható funkciókkal kívánjuk kiegészíteni termékeinket, hogy tulajdonosaik valóban arra koncentrálhassanak, hogy elérjék az egészséggel és sporttal kapcsolatos céljaikat. A Fitbit Pay lehetővé teszi, hogy a fogyasztók út közben, a csuklójukon viselt Fitbit Ionic-kal fizessenek.” - mondta Jon Oakes, a Fit Bit termékfelelős alelnöke. “Nagy öröm számunkra, hogy a Mastercarddal közösen elhozhatjuk az egyérintéses fizetés szabadságát a felhasználóinknak.”

“Szolgáltatásainkkal felhasználóinkat nem csak az aktív életmódban szeretnénk támogatni, de valódi partnereik akarunk lenni az edzésben is -  mondta Dan Bartel, a Garmin globális kereskedelemért felelős alelnöke.  “A Mastercard technológiájával a sportolók új, biztonságos és egyszerű fizetési lehetőségeket kapnak, így a pénztárcájukra már nincs is szükség. Ezzel az együttműködéssel a fogyasztóink a lehető legkényelmesebben és magas szintű biztonsággal fizethetnek. "