2024. április 20. szombat
Tivadar és Odett napja

Az Év Autóját keresi a Playboy magazin

A Car of the Year verseny mezőnyében kategóriájuk meghatározó modelljei mérkőznek meg egymással. Az olvasók többek között a Legjobb új belépő, Modern ikon vagy a Legnagyobb visszatérő jelöltjeire is leadhatják voksukat szeptember 10-ig.

A férfi számára autója jóval több, mint egyszerű közlekedési eszköz. Egy tárgy, amely nem csak örömmel, de büszkeséggel is eltölti és amellyel önmagát is kifejezheti. A Playboy ezúttal arra kíváncsi, olvasói szerint melyik autó érdemelheti ki az év autója címet. A szavazók szeptember 10-ig voksolhatnak kedvencükre a Car of the Year-en.

Mutasd az autód, megmondom ki vagy

Egy, a Ford által pár éve végzett tanulmány szerint az autó színe sokat elárul vásárlója, kiválasztója egyéniségéről és önmagáról alkotott képéről. A fekete autókhoz vonzódó nők például gyakran jellemzik magukat határozott fellépésű, feladatorientált emberként, aki gyorsan ingerlékennyé válik, ha a dolgok nem mennek rendben - írja a Portfolio. Ugyanakkor a fekete autót választó férfiak szétszórtnak tartják magukat, és gyakran másokra bízzák az általuk elkezdett projektek befejezését. A kék fényezést kedvelő férfiak viszont egészen másfélék. Fontosak számukra az érzések és az érzelmek, és döntéseik során inkább hallgatnak a megérzéseikre, mint a tényekre - vagy ez az egyetlen vállalható "szín" egy adott modell esetében a fekete, fehér, szürke, ezüst kivételével. A kék autót vásárló nők a harmóniát keresik a kapcsolatokban és kerülik a konfliktusokat, ám erős akaraterővel bírnak. A sötétkék autóhoz vonzódó férfiak - a sötétkék öltönyt viselő társaikhoz hasonlóan - többnyire konzervatívak.

 

A verseny talán minden eddiginél izgalmasabbnak ígérkezik, hiszen számos márka képviselteti magát az idei mezőnyben. A Legnagyobb visszatérő kategóriában olyan modellek indulnak, amelyekről már azt hihettük, hogy örökre eltűntek a süllyesztőben, azonban most újra itt vannak és a megtisztelő címért is versenybe szállnak. A Modern ikonok között a legendás autócsodák sorakoznak fel, míg a Legjobb új belépők között a folyamatosan megújuló autóipar legújabb és legmerészebb alkotásaira szavazhatnak az olvasók.

Legmenőbb felfrissülés kategóriában az újjászületett modellek versengenek, de a Jövő Autója jelöltjei között is nyertest hirdetnek majd. Természetesen, ha már autók, a kabriók sem maradhatnak ki a versenyből, Nyitott élvezet kategóriában a vászontetős autókra is voksolni lehet.

Az autóiparban is jól tudják, bátraké a szerencse. Merésznek lenni fontos, már csak azért is, mert feladja a leckét a konkurenseknek, a Legmerészebb újdonság kategóriában a mezőny úttörői sorakoznak fel. További hat autó méretteti meg magát, hogy végül Szuperhősként nyerhesse el a Car of the Year címet. A márkák képviselői egy nagyszabású díjátadó gálán vehetik majd át a nyerteseknek járó Év Autója díjakat.

 

Álom és valóság

Miközben az álomautók minden évben a csúcskategóriás modellekből kerülnek ki, a valóságban a magyar családok többsége régi járgánnyal jár. A háztartásokban használt autók csupán 7%-a nevezhető újnak, azaz legfeljebb 5 évesnek, de 21 százalékuk már 6-10 éves, ami újnak már semmiképpen sem mondható.

Még ennél is rosszabb a helyzet a kifejezetten öreg autók megoszlását tekintve: a családok által használt autók 35%-a 11 és 15 év közötti, míg 37%-uk eléri a matuzsálemi, 15 évesnél is idősebb kort. A háztartásokban futó gépkocsik átlagéletkora így 13,7 évre tehető a Bárdi Autó felmérése szerint.

9926.jpgAzok, akik megtehetik, hogy új autót vásárolnak, a személyiségüket kifejező modellt keresnek. Különösen a fiatalok érzik úgy, hogy az autó jelentős mértékben saját személyiségüket is kifejezi. A fiatal férfiak elsősorban a motor teljesítményét tartják szem előtt, és a sportosabb típusokat keresik. A fiatal nők esetében pedig a gépkocsi színe az elsődleges szempont, illetve számukra a praktikusság és a biztonság is fontosabb, mint férfitársaiknak. A nők az ezüst után a piros színt részesítik előnyben. A fiatal férfiak konzervatívabbak, ezért a kék, a szürke és a fekete színű autókat vásárolják a legszívesebben. (A friss jogsival rendelkezők szokásairól itt is olvashat.)