2024. április 18. csütörtök
Andrea és Ilma napja

Magzatok szívverését figyeli az új applikáció

Egy amerikai befektetési alap és egy globális biztosító olyan készülék köré építenek új szolgáltatást, mely a magzatok szívverését figyeli. Az adatok egy appal feltölthetők a közösségi oldalakra. Így lesz már a magzatból is online celeb.

Az Allianz biztosító és a Boston Consulting Group menedzsment-tanácsadó cég technológiai befektetési alapja, a BCG Digital Ventures összefogott, hogy a "babitechnológia" terén kaszáljanak nagyot.

 

8926.jpg

Közösen alapították meg a Kaishi nevű "babitech" céget, mely olyan készüléket dobott piacra, ami figyeli és méri az anyaméhben lévő embrió szívverését. A XinKaishi névre hallgató eszköz (ami szó szerint "Egy új szív kezdetét" jelenti) apró, rózsaszín, egér-formájú ketyere, aminek a segítségével meg is lehet osztani a közösségi médián (a legnagyobb kínai platformokra, a WeChatre és a Weibóra) a szívverés észlelését, és naplót lehet vezetni az appon a bébi rúgásairól is.

 

A 72 dollárt kóstáló készülék és az -egyelőre csak mandarin nyelven hozzáférhető- app célközönsége 16 millió kínai szülő, hiszen 2015-ben ennyi asszony adott gyermeknek életet Kínában. A befektetők számításainak az ad nagy távlatokat, hogy 2016 októberében oldotta fel a kommunista kormány azt a népességszabályozási politikát (értsd: tilalmat), hogy a párok csak egy gyereket vállalhatnak, többet nem.

"Habár egy kismamáknak kitalált apptól elvárható lenne, hogy tanácsokat adjon étkezésről, egészségről, biztosításról, de a terhesség alatt ezek nem magától értetődő témák" - jegyezte meg a CNBC beszámolója.

 

Az Allianz mégis arra számít, hogy a várandós édesanyákba egy ponton belenyilall a felismerés: már nemcsak mutogatni kell a leendő gyermekem a közösségi médián, hanem gondoskodni a biztonságáról és az egészségügyi ellátásáról.

Például egészségbiztosítással. A platformon tehát biztosításokat is vehetnek majd a szülők. Az app reklámfelületeket is biztosít, tehát külső partnerek is árulják majd rajta keresztül a termékeiket, az eladásokból a Kaishi 15 %-os jutalékot szed le. Kína a világ legnagyobb e-kereskedelmi piaca, különösen a bőrápolók és a bébiápoló termékek fogynak jól online.

2017 folyamán a XinKaishi 2-3 újabb készüléket is piacra tervez dobni, ezek azonban már a megszületett csecsemők testét mérnék. A részleteket egyelőre még nem hozta nyilvánosságra a cég.

 

(A CNBC tudósítása alapján.)

 

Ritmus a Facebookon

Legolvasottabb a rovatban