Megvan az ország kedvenc boltja
Idén első alkalommal keresték Az Ország Kedvenc Boltját. A kampány rengeteg embert mozgatott meg, több mint 21 ezren adták le szavazatukat a szívükhöz leginkább közel álló üzletláncra.
Az egyik életmódportál szerkesztősége kilenc bolthálózatot választott ki, melyekre két héten keresztül adhatták le voksukat az olvasók. A kampányban az alábbi közismert márkákra lehetett szavazni: Aldi, Auchan, CBA, Coop, Lidl, Penny Market, Reál, Spar, Tesco. A felhívására hihetetlenül sok, több mint 21000 szavazat érkezett.
A nagy érdeklődésre szert tevő nyilvános szavazás elsősorban egy remek visszajelzés volt a márkák számára, hogy az olvasók milyen preferenciákat követnek, illetve melyik hazai üzletláncok a legkedveltebbek körükben. A szavazók véleménye alapján az alábbi három bolthálózat végzett az élen:
- helyezett: ALDI
- helyezett: LIDL
- helyezett: SPAR
A szavazás eredményeképpen az ALDI Magyarország viselheti a "Femcafe.hu - Az Ország Kedvenc Boltja 2017" címet.
A saját márkák a legkeresettebbek
A háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásainak értéke 2016-ban az azt megelőző évhez hasonlóan mérsékelten (2 százalékkal) nőtt, ami többek között az egy alkalommal elköltött összeg (tranzakcióméret) enyhén növekvő mértékének is köszönhető - mutat rá a GfK legfrissebb, 2016. éves trendeket elemző Kereskedelmi Analízisek tanulmánya. Főként a diszkontláncok sajátmárkás termékei iránti fogyasztói keresletnek köszönhető a bővülés. A kereskedelmi márkák aránya továbbra is az azokat intenzíven forgalmazó diszkontláncok esetében a legmagasabb, ráadásul nőtt is. Emellett a drogériák azok, amelyeknek a kínálatában szintén látványosan nőtt a sajátmárkák által képviselt hányad.
A többség autóval jár vásárolni és egyre többen fizetnek bankkártyával
2016-ban a boltok autóval történő megközelítése jelentősen nőtt. Az autós vásárlások – a vásárlás jellegéből és a C&C üzletek szinte kizárólag városhatáron vagy azon túli elhelyezkedéséből adódóan – továbbra is különösen fontos szerepet játszanak a C&C csatornában, ahol a teljes forgalom 92 százalékát az ilyen típusú vásárlások adják. A hipermarketek esetében 76 százalékra rúg ez az arány, míg a diszkontokban 62 százalék. Míg az egyszeri, gyors, mindössze 1-3 termékkategóriára fókuszáló és az akciók által kevésbé befolyásolt kis bevásárlásokat („leugrom a boltba”) a hazai láncok üzleteiben, addig a lényegesen több (4-11) kategóriából válogató átlagos bevásárlásokat legnagyobb arányban (48 százalék) a diszkontokban, valamint a hiper- (43 százalék) és szupermarketekben (40 százalék) végezték a fogyasztók 2016-ban.
A kártyás fizetések aránya évek óta egyre nő és az így forgalmazott érték alapján 2016-ban elérte a 36 százalékot az összes kifizetett összegen belül. Súlya ugyan csatornánként jelentősen különbözik, ám minden egyes csatornában pozitív irányba fejlődik – a leggyorsabb ütemben a drogériákban, ahol 8 százalékponttal nőtt a súlya.