2017. július 28. péntek
Szabolcs és Alina napja

Shirley MacLaine 12 trükkje a test lúgosítására

Az Oscar díjas díva szerint az étrendünkkel éppúgy segíthetünk helyreállítani testünk savas-lúgos kémiai egyensúlyát, mint a zuhanyozásunkkal.

7785.jpg"Ha kellőképp lúgos a testem, erősebbnek érzem magam, az energiaszintem magasabb, az elmém a lehető leghatékonyabban működik. És jobb az emlékezetem. Ha elsavasodom, az immunrendszerem nem működik megfelelően, az energiaszintem alacsony és az elmém nem tud koncentrálni," - írta a színésznő Sage-ing While Age-ing című könyvében.


MacLaine szerint 20 %-ban savas és 80 %-ban lúgos étrendet kell követni.
Számos könyvet rágott végig a témában. Íme 12 trükk, amivel a színésző-táncosnő-írónő-rendezőnő szabályozza pH-szintjét.

 

1. Mielőtt befejeznénk a zuhanyozást, engedjük meg a hideg vizet és fokozatosan zárjuk el a meleg vizet. A hideg víz lúgosít. MacLaine szerint a skandinávok is ezért ugranak a szaunából egyből a hóba. (A hideg zuhany jótékony hatására egyébként Liv Tyler is esküszik.)


2. Ha tombol az allergiánk, vagy elkapott az influenza, ha nehezen lélegzünk. készítsünk egy nagy adag zöldséglevest. Ne rakjunk bele húst, csak zöldséget. De abból mindenfélét, amit csak fel tudunk lelni. Tengeri sóval sózzuk meg. Óránként fogyasszunk el belőle egy pohárnyi mennyiséget, amíg nem kezdjük jobban érezni magunkat. Ez helyreállítja a test lúgegyensúlyát. "A mikrobák és a vírusok nem tudnak létezni egy lúgos testben" - vallja MacLaine.


3. Készítsünk limonádét. Furcsán hangzik ugyan, de a citrom sokat segít. Amennyire savas ez a zöldség, annyira segít lúgosítani a testet. MacLaine egy pohár meleg vizet önt össze egy fél citrom levével. A szétfacsart citromot is beledobja a pohárba. Tulajdonképpen mindegy, hogy meleg vagy hideg, MacLaine szerint hat.

 

7786.jpg

4. A csokirudak helyett inkább majszoljunk el egy banánt. Ennek a fürtös növénynek is erős lugosító hatása van. És nem növeli a vér glükózszintjét olyan erősen, mint a cukor.


5. Ha nassolni akarunk, együnk aszalt gyümölcsöket, mazsolát, barackot, datolyát. Tegyünk a nasik közé még mandulát, paradiót, diót.

 

6. A gabonafélék közül csak kettő van, ami lúgosít: az egyik a kukorica, ám ez vércukor-problémákat okozhat, a másik a quinoa, amit úgy is neveznek, hogy az "inkák aranya". Ehetjük és főzhetünk is e két gabonafélével. De tartózkodjunk a finomliszttől.


7. Igyunk sok vizet. A víz is lúgosít.


8. Kávé helyett igyunk inkább zöld teát.


9. Minden reggel legalább 10 percet tartózkodjunk a napon, hogy beszerezzük a szükséges D-vitamin-mennyiséget. Az emberek többsége amúgy sem kap elég D-vitamint, pedig az segít abban, hogy a test el tudja raktározni a lúgosító tápanyagokat.


10. Hagyjuk abba a melót a munkahelyünkön néhány percre, lélegezzünk mélyeket és vizualizáljunk. Az orron keresztül vegyük be a levegőt és a szájon keresztül fújjuk ki. Húzzuk ki a hátunkat és a vállunkat. Képzeljük el, hogy minden egyes kilégzéssel elhagyják testünket a savas anyagok.


11. A zöldségek közül ezeket érdemes fogyasztani lúgosító hatásuk miatt: Cukorrépa zöldje, brokkoli, káposzta, répa, karfiol, zeller, fehérrépa zöldje, chili, kelkáposzta zöldje, ehető virágfajták, padlizsán, fokhagyma, zöldbab, zöldborsó, kelkáposzta, karalábé, saláta, gomba, vöröshagyma, pasztinák, zöldpaprika, tök, retek, svéd karórépa (másnéven sárga karórépa), spenót, csicsóka, paradicsom, vizitorma.


12. A gyümölcsök közül ezeket: alma, őszibarack, avokádó, banán, bogyós gyümölcsök, sárgadinnye, cseresznye, friss kókusz, datolya, füge, szőlő, grapefruit, citrom, zöldcitrom (lime), nektarin, narancs, sárgabarack, körte, ananász, szilva, mazsola, rebarbara, eper, mandarin, görög dinnye.
A diófélék és magok közül közül: mandula, gesztenye, dió, lenmag, tökmag, napraforgó mag (szotyi).