2017. június 26. hétfő
János és Pál napja

Az egészséges vacsora titka

A késő esti órákban leselkedik a legnagyobb veszély a zsírpárnákra: amikor kinyitjuk hűtőnk ajtaját és a nassolás és vitaminszegény étrend ingoványos ösvényére lépünk, csakhogy valamit rágcsáljunk a tévé előtt. Pedig egészséges és vitamindús étrend kialakításával nemcsak életminőségünk javulhat látványosan, hanem a felesleges kilók is hamarabb olvadhatnak le rólunk még akkor is ha este sem koplalunk.

Sokat hallani azt az unalomig ismételt mondatot, hogy este 18 óra után, már ne étkezzünk, mert nem csak az éjszakánk lesz rosszabb minőségű, hanem még a plusz kilók is gyorsabban felszaladhatnak testünkre. Vannak azonban olyan zöldségek, amelyek egész évben elérhetőek – többek között az innovatív konzervtechnikának köszönhetően – és megfelelő tápanyaggal és vitaminkészlettel rendelkeznek.

Az egyik örök klasszikus „jótékony” zöldség, például a csemegekukorica is, amely a Bonduelle dietetikus szakértőjének véleménye szerint kiváló választás egy vacsora köreteként.

 

Természetesen édes 

7780.jpg

Bajor Zsuzsanna szerint a hosszú munkanapok végére éhségérzetünk általában fokozódik, így a csemegekukorica édes íze, telítő képessége és más ételekkel való variálhatósága, tökéletes vacsora alapot jelenthet számunkra. Ma már csemegekukoricából egy roppant egészségeset, a hozzáadott cukor nélküli, természetesen édes variáns is fellelhető a boltok polcain.

 

„A természetesen édes konzerv csemegekukorica B-vitaminokat, karotint, folsavat, magnéziumot és vasat is tartalmaz, valamint magas a fehérje-és rosttartalma. Mivel nagy része rostanyag, mely segíti az emésztést, és támogatja a fogyás beindulását, súlycsökkentő programok részét is képezheti" – mondja Bajor Zsuzsanna, dietetikus.

 

Dietetikus szakértők szerint is általános tény, hogy a sok zöldségfogyasztással nem csak megelőzhetőek a későbbi szívbetegségek, de akár szervezetünk állapotán is javíthatunk segítségükkel.
„A szervezetünk vitamin és ásványi anyag igényének tetemes részét zöldségekkel ki lehet elégíteni. Természetes összetételüknek köszönhetően nagyon jó a hasznosulásuk. A zöldségek a hordozói olyan jótékony vegyületeknek – pl. fitoösztrogének, antioxidánsok – is, melyek védik a szervezetünket számos betegséggel szemben, valamint lassíthatják külső és belső öregedési folyamataink megnyilvánulásait. Finomabb és durvább rostanyagaik takarítják az emésztőrendszerünket, segítik a salakanyagok és a koleszterin ürülését, teltségérzet fokozásával támogatják a fogyókúrát és mérséklik a vércukorszint ingadozást. A zöldségek a maguk sokfajtaságával, színeikkel és aromáikkal változatossá tehetik étrendünket, alacsony kalóriatartalmuk és magasabb folyadéktartalmuk miatt pedig bőséges fogyasztásuk is előnyt jelent testünk számára. Legyen valaki idős vagy fiatal, egészséges vagy beteg, mindenki találhat maga számára megfelelő, sőt gyógyító hatású zöldséget” – mondta el Bajor Zsuzsanna.


További információt és egészséges receptötleteket a www.bonduelle.hu oldalon találnak.

Keresés a Ritmus.hu-n

És ezt olvasta?

Ritmus a Facebookon

Legolvasottabb a rovatban