2024. április 19. péntek
Emma napja

A szurkolók unják a sorban állást

Az elmúlt 12 hónapban szurkolók több mint 40%-a hagyta ott a sort a büféknél vásárlás nélkül a túl hosszú várakozási idő miatt. Egy friss felmérésben 8 ország több mint 3500 szurkolóját kérdezték meg arról, mi a legfontosabb a számukra.

A jelenlegi trendek szerint a stadionok a kivetítőkre és a játékot megelőző szórakoztató programokra költenek hatalmas összegeket, hogy megtöltsék a lelátókat. Az Oracle Hospitality kutatása ezzel ellentétben azt bizonyítja, hogy olyan technológia alkalmazása, amely az étel és ital vásárlását erősíti, nagyobb megtérülést hozhat. Sőt, a Turnkey Intelligence közreműködésével készült felmérés eredményei kimutatták az étel-italhoz kapcsolható technológia kihasználatlanságát, illetve megerősítették a megoldás iránti jelentős keresletet is.

 

Lenne rá igény!

Ezek szerint a szurkolók szívesen használnák a mobil technológiát a rendelés és a fizetés javítására, illetve a válaszok alapján a hűségprogramok indításának a lehetősége is ígéretes út lehet a nagyobb eladások irányába.

 

Ezt a feltételezést támasztják alá a kutatás főbb eredményei:

  • Az amerikai szurkolók 68%-a és nemzetközi szurkolók 60%-a jelezte válaszában, hogy „valószínűleg” vagy „biztosan” rendelnének a lelátókon, ha rendelkezésre állna ez az opció a stadionban.
  • A nemzetközi szurkolók 18, az amerikai szurkolók átlagosan 30 percet töltöttek sorban állással a büféknél valamilyen eseményen.
  • Az amerikai válaszadók úgy vélték, hogy további 20 dollárt költenének ételre és italra, ha a várakozási idő a felére csökkenne – amely 43% növekedést jelentene a költések esetében.
  • Az amerikai szurkolók 27%-a, és nemzetközi szurkolók 14%-a nyilatkozta, hogy tagja egy csapat vagy stadion kínálta hűségprogramnak.

 

Fő a kaja!

Ötletek a hűségprogramokhoz:

  • 10% kedvezmény biztosítása minden vásárlásnál a program tagjainak.
  • Jutalompontok gyűjtése, amelyeket többek között jegyvásárláskor vagy étel-ital vásárlásakor lehetne beváltani.
  • Expressz kiszolgáló sorok a büféknél a hűségprogram tagjainak.
  • Minden 10. italt ingyen kaphatnák a program résztvevői.

A szurkolók a világon mindenhol az ételt és az italt helyezték a szórakoztatás, a technológia és a kényelem elé, amikor arra kérték őket, rangsorolják azokat az elemeket, amelyek a legfontosabbak a szurkolói élményük minőségének szempontjából. 65% elismerte, hogy az étel-ital vásárlása impulzív dolog, és szívesen költenének 30%-kal többet, ha a várakozási idő a felére csökkenne.

 

Habár a mobil technológia használata rendelés és fizetés során, illetve a hűségprogramok bevezetése alig jelenik még meg a stadionokban, a szurkolók komoly érdeklődést mutattak irányukba.